uitgesteld opladen met laag tarief
-
Mbrekel
- Newbie
- km-stand: 250
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera
uitgesteld opladen met laag tarief
Bij de mogelijkheid om gepland op te laden thuis, is er een mogelijkheid om met optimaal stroomtarief op te laden. Weet iemand hoe dat werkt ? Hoe weet de ampera e wanneer het tarief laag is ? Wat is de optimale instelling ?
- Ruwils
- Stamgast
- km-stand: 30760
- Auto: Ampera-e
Re: uitgesteld opladen met laag tarief
Het DAL tarief begint In het grootste deel van Nederland om 23.00 uur. In Noord-Brabant en Limburg is dat 21.00 uur. Het DAL tarief duurt dan tot 07:00 uur. Je zou de auto dus zodanig kunnen programmeren zodat hij na 23:00 uur (of 21:00 uur als je in die regio woont) begint met laden?Mbrekel schreef:Bij de mogelijkheid om gepland op te laden thuis, is er een mogelijkheid om met optimaal stroomtarief op te laden. Weet iemand hoe dat werkt ? Hoe weet de ampera e wanneer het tarief laag is ? Wat is de optimale instelling ?
-
KlaaZ
- Bekende
- km-stand: 104500
- Lifetime: 37
Ik denk dat je bedoelt met dynamische tarieven, dus wanneer het juist voordeliger is om te laden als de zon schijnt en/of het hard waait?
-
Mbrekel
- Newbie
Dank voor het antwoord. Maar ik bedoel inderdaad of de auto kan weten (via internet ?) wanneer de tarieven laag zijn. Of moet ik het vast inprogrammeren ? En hoe kan ik dat doen ?
Dank Michiel
Dank Michiel
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Contacteer:
Er bestaat naast een dynamisch tarief (op uurbasis, daags tevoren bekend) nog altijd het oude hoog-laag tarief. Laag is nacht en weekend, hoog is dan overdag.KlaaZ schreef:Ik denk dat je bedoelt met dynamische tarieven, dus wanneer het juist voordeliger is om te laden als de zon schijnt en/of het hard waait?
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
-
KlaaZ
- Bekende
Ik weet dat dat nog bestaat, maar dat zet geen zoden aan de dijk. Daarom vraag ik me af of TS misschien bedoelt om voordelig laden te plannen i.c.m. dynamisch tarief. Ook omdat wordt gevraagd hoe de Ampera weet wanneer het voordeligste tarief is. Bij hoog/laag tarief is dat geen issue. Bij dynamisch wordt dat ingewikkelder.
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Contacteer:
Tja, de auto is een kleine 15 jaar geleden ontwikkeld aan de overkant van de grote plas. Reken er maar niet op.KlaaZ schreef:Ik weet dat dat nog bestaat, maar dat zet geen zoden aan de dijk. Daarom vraag ik me af of TS misschien bedoelt om voordelig laden te plannen i.c.m. dynamisch tarief. Ook omdat wordt gevraagd hoe de Ampera weet wanneer het voordeligste tarief is. Bij hoog/laag tarief is dat geen issue. Bij dynamisch wordt dat ingewikkelder.
Forum Sponsor, Buurauto
-
KlaaZ
- Bekende
Ik denk niet dat de auto deze optie biedt. Ik zou kijken naar een slimme laadpaal. Of als je zonnepanelen hebt load-balancing.Mbrekel schreef:Dank voor het antwoord. Maar ik bedoel inderdaad of de auto kan weten (via internet ?) wanneer de tarieven laag zijn. Of moet ik het vast inprogrammeren ? En hoe kan ik dat doen ?
Dank Michiel
-
Mbrekel
- Newbie
KlaaZ schreef:Ik denk niet dat de auto deze optie biedt. Ik zou kijken naar een slimme laadpaal. Of als je zonnepanelen hebt load-balancing.Mbrekel schreef:Dank voor het antwoord. Maar ik bedoel inderdaad of de auto kan weten (via internet ?) wanneer de tarieven laag zijn. Of moet ik het vast inprogrammeren ? En hoe kan ik dat doen ?
Dank Michiel
Dank voor het antwoord. het is mij nu duidelijk. Zal laadpaal moeten aanschaffen denk ik.
-
KlaaZ
- Bekende
Misschien dat je met een WiFi P1 meter (Homewizard Energy) en gestuurde groep of stopcontact nog wat kunt regelen.