Wedstrijd met een dikke bak
- Guinness
- Stamgast
- Berichten: 383
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 19:50
- km-stand: 0
- Lifetime: 20
- Auto: Ampera
Wedstrijd met een dikke bak
Jaja, gister op weg naar huis stond een Audi A6 4.2 Quattro naast me voor het stoplicht. Die is in 5,9 seconden op de 100. Geen partij ben ik voor hem. Maar ik gaf toch vol gas en lag voor. Bij het gedeelte waar we moesten invoegen gaf de Audi extra gas denk ik en hij was me in notime voorbij haha.
Goed voor de nederigheid...
Goed voor de nederigheid...
Lithium White, Full Options except alarm, EVbox homecharger
- boeuf
- Harde kern
- Berichten: 516
- Lid geworden op: di 15 mei 2012, 17:04
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: anders
- Locatie: Leiden
Re: Wedstrijd met een dikke bak
Ja grappig is dat hè... had 't ook met een Mini Cooper S die links naast me kwam staan (minder dik maar op papier qua sprint de Volt gemakkelijk de baas). Mensen rekenen niet op de initiële acceleratie. Met je 'instant torque' en CVT schiet je die eerste meters zonder enige vorm van drama vooruit. Terwijl de 'dikke bak' dan net niet lekker in z'n toeren zit om je bij te houden. Uiteraard komen ze je op vermogen natuurlijk makkelijk weer voorbij blèren
Wat me overigens ook opviel, is dat met een beetje enthousiast rechter pedaal bocht uit je (ook zonder Sport mode) redelijk eenvoudig wat (binnen-)wielspin opwekt
Wat me overigens ook opviel, is dat met een beetje enthousiast rechter pedaal bocht uit je (ook zonder Sport mode) redelijk eenvoudig wat (binnen-)wielspin opwekt
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
- Guinness
- Stamgast
- Berichten: 383
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 19:50
- km-stand: 0
- Lifetime: 20
- Auto: Ampera
Re: Wedstrijd met een dikke bak
Jazeker! Ik ben sowieso iets te enthousiast in de bochten en hoor regelmatig de banden gieren. Maar nu is het even leuk zo nieuw alles nog. Tot ik de rekening krijg van de eerste banden. Daarna zal ik erop gaan letten vermoed ik.boeuf schreef: Wat me overigens ook opviel, is dat met een beetje enthousiast rechter pedaal bocht uit je (ook zonder Sport mode) redelijk eenvoudig wat (binnen-)wielspin opwekt
Lithium White, Full Options except alarm, EVbox homecharger
-
Karl-NL
- Bekende
- Berichten: 83
- Lid geworden op: wo 22 feb 2012, 18:51
- km-stand: 45011
- Lifetime: 32
- Auto: Ampera
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Wedstrijd met een dikke bak
Welke CVT ?boeuf schreef:Met je 'instant torque' en CVT schiet je die eerste meters zonder enige vorm van drama vooruit.
Fixed gear van hoofd motor naar de wielen dacht ik.
- boeuf
- Harde kern
- Berichten: 516
- Lid geworden op: di 15 mei 2012, 17:04
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: anders
- Locatie: Leiden
Re: Wedstrijd met een dikke bak
Tsja, daar zeg je wat. Je komt beide termen tegen, maar 1-speed direct drive lijkt me de juiste inderdaad. Anders zou een wagen met 370Nm aan koppel ook wel een fors hogere topsnelheid mogen hebben..!Karl-NL schreef:Welke CVT ?
Fixed gear van hoofd motor naar de wielen dacht ik.
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
-
Bepu
- Stamgast
- Berichten: 296
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 18:55
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
- Locatie: Vlagtwedde
- Contacteer:
Re: Wedstrijd met een dikke bak
Ik kan het ook nooit laten (ook al met mijn prius niet). Je staat voor rood licht. Komt er iemand met een BMW of Golf GT nogwat naast je staan en kijken ze wat meewarig naar je auto. Dus..... sportstand er op
Even volledig afbluffen....
Even volledig afbluffen....
-
Michael
- Stamgast
- Berichten: 363
- Lid geworden op: do 01 mar 2012, 11:12
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
Re: Wedstrijd met een dikke bak
Herkenbare situatie, alleen de agressie daarna is wat minder leuk.
- boeuf
- Harde kern
- Berichten: 516
- Lid geworden op: di 15 mei 2012, 17:04
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: anders
- Locatie: Leiden
Re: Wedstrijd met een dikke bak
Gisteravond laat bij een stoplicht links naast een Corvette gaan staan
Even in de Sport gemikt, maar helaas had de andere bestuurder geen zin in een geintje
(of zat niet op te letten want hij bleef eigenlijk gewoon staan, heb 'm nooit meer terug gezien)
Even in de Sport gemikt, maar helaas had de andere bestuurder geen zin in een geintje
(of zat niet op te letten want hij bleef eigenlijk gewoon staan, heb 'm nooit meer terug gezien)
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
- franc
- Stamgast
- Berichten: 325
- Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 11:27
- km-stand: 136000
- Lifetime: 48
- Auto: Ampera
- Locatie: Heerlen
Re: Wedstrijd met een dikke bak
Het is zeker geen fixed gear. Boven de 50-70 km/u gaat de generator (en in extended range mode ook de benzinemotor) mee helpen. De hoofdmotor gaat dan wat langzamer draaien. Die verhoudingen zijn traploos instelbaar en daarmee is het toch echt een CVT. Het is een variatie van het systeem van de Prius: een planetair tandwielstelsel. Het is wel heel iets anders dan het duwbandsysteem van de transmissie van van Doorne, dat ook CVT wordt genoemd.Karl-NL schreef:Welke CVT ?boeuf schreef:Met je 'instant torque' en CVT schiet je die eerste meters zonder enige vorm van drama vooruit.
Fixed gear van hoofd motor naar de wielen dacht ik.
-Franc
Cyber Grey Ampera (april 2012)
-
lammersma
- Newbie
- Berichten: 39
- Lid geworden op: di 15 mei 2012, 15:00
- km-stand: 75000
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
Re: Wedstrijd met een dikke bak
Vandaag een Porche Panamera het nakijken gegeven.
Het geheim:
- altijd de sport stand aan (kan dat standaard aangezet?)
- de 'versnelling' in de 'L'
- gas tot de vloer intrappen
- nonchalant kijken
- na een paar meter acuut het gas los. De Porche schiet je voorbij. Trek echter het meest heilige gezicht dat je kunt. Incasseer het gemaakte punt en win op karakter.
Blijft lachen....
Het geheim:
- altijd de sport stand aan (kan dat standaard aangezet?)
- de 'versnelling' in de 'L'
- gas tot de vloer intrappen
- nonchalant kijken
- na een paar meter acuut het gas los. De Porche schiet je voorbij. Trek echter het meest heilige gezicht dat je kunt. Incasseer het gemaakte punt en win op karakter.
Blijft lachen....
't Is een Ampera, geen Opel...