Wedstrijd met een dikke bak

Heeft het niets te maken met Opel Ampera of Chevrolet Volt? Hier kun je het delen!
Gebruikersavatar
Guinness
Stamgast
Berichten: 383
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 19:50
km-stand: 0
Lifetime: 20
Auto: Ampera

Wedstrijd met een dikke bak

Bericht door Guinness »

Jaja, gister op weg naar huis stond een Audi A6 4.2 Quattro naast me voor het stoplicht. Die is in 5,9 seconden op de 100. Geen partij ben ik voor hem. Maar ik gaf toch vol gas en lag voor. Bij het gedeelte waar we moesten invoegen gaf de Audi extra gas denk ik en hij was me in notime voorbij haha.
Goed voor de nederigheid...
Lithium White, Full Options except alarm, EVbox homecharger
Gebruikersavatar
boeuf
Harde kern
Berichten: 516
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 17:04
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: anders
Locatie: Leiden

Re: Wedstrijd met een dikke bak

Bericht door boeuf »

Ja grappig is dat hè... had 't ook met een Mini Cooper S die links naast me kwam staan (minder dik maar op papier qua sprint de Volt gemakkelijk de baas). Mensen rekenen niet op de initiële acceleratie. Met je 'instant torque' en CVT schiet je die eerste meters zonder enige vorm van drama vooruit. Terwijl de 'dikke bak' dan net niet lekker in z'n toeren zit om je bij te houden. Uiteraard komen ze je op vermogen natuurlijk makkelijk weer voorbij blèren :lol:

Wat me overigens ook opviel, is dat met een beetje enthousiast rechter pedaal bocht uit je (ook zonder Sport mode) redelijk eenvoudig wat (binnen-)wielspin opwekt :P
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
Gebruikersavatar
Guinness
Stamgast
Berichten: 383
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 19:50
km-stand: 0
Lifetime: 20
Auto: Ampera

Re: Wedstrijd met een dikke bak

Bericht door Guinness »

boeuf schreef: Wat me overigens ook opviel, is dat met een beetje enthousiast rechter pedaal bocht uit je (ook zonder Sport mode) redelijk eenvoudig wat (binnen-)wielspin opwekt :P
Jazeker! Ik ben sowieso iets te enthousiast in de bochten en hoor regelmatig de banden gieren. Maar nu is het even leuk zo nieuw alles nog. Tot ik de rekening krijg van de eerste banden. Daarna zal ik erop gaan letten vermoed ik.
Lithium White, Full Options except alarm, EVbox homecharger
Karl-NL
Bekende
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 22 feb 2012, 18:51
km-stand: 45011
Lifetime: 32
Auto: Ampera
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wedstrijd met een dikke bak

Bericht door Karl-NL »

boeuf schreef:Met je 'instant torque' en CVT schiet je die eerste meters zonder enige vorm van drama vooruit.
Welke CVT ?

Fixed gear van hoofd motor naar de wielen dacht ik.
Gebruikersavatar
boeuf
Harde kern
Berichten: 516
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 17:04
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: anders
Locatie: Leiden

Re: Wedstrijd met een dikke bak

Bericht door boeuf »

Karl-NL schreef:Welke CVT ?
Fixed gear van hoofd motor naar de wielen dacht ik.
Tsja, daar zeg je wat. Je komt beide termen tegen, maar 1-speed direct drive lijkt me de juiste inderdaad. Anders zou een wagen met 370Nm aan koppel ook wel een fors hogere topsnelheid mogen hebben..! ;)
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
Bepu
Stamgast
Berichten: 296
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 18:55
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt
Locatie: Vlagtwedde
Contacteer:

Re: Wedstrijd met een dikke bak

Bericht door Bepu »

Ik kan het ook nooit laten (ook al met mijn prius niet). Je staat voor rood licht. Komt er iemand met een BMW of Golf GT nogwat naast je staan en kijken ze wat meewarig naar je auto. Dus..... sportstand er op :D

Even volledig afbluffen....
Michael
Stamgast
Berichten: 363
Lid geworden op: do 01 mar 2012, 11:12
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Re: Wedstrijd met een dikke bak

Bericht door Michael »

Herkenbare situatie, alleen de agressie daarna is wat minder leuk.
Gebruikersavatar
boeuf
Harde kern
Berichten: 516
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 17:04
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: anders
Locatie: Leiden

Re: Wedstrijd met een dikke bak

Bericht door boeuf »

Gisteravond laat bij een stoplicht links naast een Corvette gaan staan :lol:
Even in de Sport gemikt, maar helaas had de andere bestuurder geen zin in een geintje :|
(of zat niet op te letten want hij bleef eigenlijk gewoon staan, heb 'm nooit meer terug gezien)
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
Gebruikersavatar
franc
Stamgast
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 11:27
km-stand: 136000
Lifetime: 48
Auto: Ampera
Locatie: Heerlen

Re: Wedstrijd met een dikke bak

Bericht door franc »

Karl-NL schreef:
boeuf schreef:Met je 'instant torque' en CVT schiet je die eerste meters zonder enige vorm van drama vooruit.
Welke CVT ?

Fixed gear van hoofd motor naar de wielen dacht ik.
Het is zeker geen fixed gear. Boven de 50-70 km/u gaat de generator (en in extended range mode ook de benzinemotor) mee helpen. De hoofdmotor gaat dan wat langzamer draaien. Die verhoudingen zijn traploos instelbaar en daarmee is het toch echt een CVT. Het is een variatie van het systeem van de Prius: een planetair tandwielstelsel. Het is wel heel iets anders dan het duwbandsysteem van de transmissie van van Doorne, dat ook CVT wordt genoemd.
-Franc
Cyber Grey Ampera (april 2012)
lammersma
Newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 15:00
km-stand: 75000
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Re: Wedstrijd met een dikke bak

Bericht door lammersma »

Vandaag een Porche Panamera het nakijken gegeven.
Het geheim:
- altijd de sport stand aan (kan dat standaard aangezet?)
- de 'versnelling' in de 'L'
- gas tot de vloer intrappen
- nonchalant kijken
- na een paar meter acuut het gas los. De Porche schiet je voorbij. Trek echter het meest heilige gezicht dat je kunt. Incasseer het gemaakte punt en win op karakter.

Blijft lachen....
't Is een Ampera, geen Opel...
Plaats reactie