Ik stel mij graag even voor: Lorenzo Dorigo.
Sinds 2 weken eigenaar/bereider van een Opel Ampera. Ik moest even wennen aan de afmeting, ik kom van een Volvo V70 maar verder rijdt het prima. Volgens mijn vrouw rijdt hij als een golfkarretje.
Het opladen thuis gaf enig gedoe. Opladen op eigen terrein lukt niet, ik heb een tussen woning. Een openbaaroplaadpunt wil ik niet (grote paal, parkeerbeperking etc.); een eigen voorziening aanleggen mocht niet van de gemeente (Den Haag). Aanvankelijk had ik een lolo besteld maar met de meegeleverde set gaat het prima. Dus nu 's nachts een kabel over de stoep (en € 2.000 aan een lolo bespaard).
Ik ben zelfstandig ondernemer en heb de hele fiscale trukkendoos opengetrokken (KIA, MIA, Vamil, 0% etc.).
Wat ik mij nog afvraag is of ik via de USB poort in de midden console de (verbruiks-) data van de auto kan uitlezen. Bij de zoektocht naar antwoorden kwam ik op dit forum uit. Eens even rond kijken of die vraag al gestedl en beantwoord is.
Groeten,
Lorenzo
2 weken oud
-
Lorenzo Dorigo
- Newbie
- km-stand: 53050
- Lifetime: 47
- Auto: Ampera
- LightningBlue
- Vaste klant
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
Re: 2 weken oud
Zou mooi zijn. Of een update uploaden, zoals de befaamde xenon/hoedenplank/regensensor update 5.0 . Of dat z**kw**f van de navigatie eruit programmeren... Nee hoor ik denk dat je een knappe hacker moet zijn voor verbruiksdata want de USB poort loopt alleen naar de audio.Lorenzo Dorigo schreef: Wat ik mij nog afvraag is of ik via de USB poort in de midden console de (verbruiks-) data van de auto kan uitlezen.
Oh en kjik even rond bij het Laadpalen subforum want het kan veel goedkoper dan een Loloo hoor.
Han
Why, this car is automatic
it's systamatic, it's hydromatic
Why, it's blue lighting! (blue lightning!)
Go, go, go, go, go, go, go, go, go, go
it's systamatic, it's hydromatic
Why, it's blue lighting! (blue lightning!)
Go, go, go, go, go, go, go, go, go, go
- franc
- Stamgast
- km-stand: 136000
- Lifetime: 48
- Auto: Ampera
Re: 2 weken oud
Via de USB poort kan je geen data uitlezen, maar er schijnt wel een OBD-II poort te zijn (voor on-board diagnostics). Er zijn apparaatjes die je op zo'n poort kunt aansluiten en die de CAN-bus informatie via USB of Bluetooth naar een laptop kunnen sturen.
-Franc
PS: de OBD-II poort zit links onder het stuur bij de greep om de motorkap te ontgrendelen.
-Franc
PS: de OBD-II poort zit links onder het stuur bij de greep om de motorkap te ontgrendelen.
Cyber Grey Ampera (april 2012)