BMW ActiveE

Heeft het niets te maken met Opel Ampera of Chevrolet Volt? Hier kun je het delen!
Plaats reactie
Arjan
Bekende
km-stand: 33000
Lifetime: 32
Auto: Bolt

BMW ActiveE

Bericht door Arjan »

Ik wil het toch even kwijt. Afgelopen week van de leasemaatschappij een BMW ActiveE mogen uitproberen. het is de voorloper van de I3 waar ze volgend jaar mee uitkomen.Prima auto, 170 pk en alleen electriciteit. Rijdt goed maar het is wel allemaal hard geveerd, zwaar sturen en je voelt de 500 kilo accu vooronder goed in je stuur.

Prima, maar ik was blij dat ik vandaag weer met mijn Ampera naar huis kon rijden. Veel fijner, hoewel je wel merkt dat ie in het stuur soms wat zweveriger is. Maar de Ampera is een veel beter ontwikkelde auto. Oh, een uitzondering: het dashboard en de bediening van alle electronica. Dat Idrive systeem van BMW is verreweg superieur aan het malle dashboard van de Ampera.
Opel Ampera Lithium White full options. Lolo@home
e-head
Vaste klant
km-stand: 20703
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e

Re: BMW ActiveE

Bericht door e-head »

En de actieradius?
Marco
Stamgast
km-stand: 78000
Lifetime: 44
Auto: Ampera

Re: BMW ActiveE

Bericht door Marco »

afhankelijk van de rijstijl, maar zo'n 140km in ecomode.

Ik herken het wel, ik rij ook nog weleens in de bmw, hij stuurt zwaar en is laag bij de grond. Bmw is zelfs stickers in de auto komen plakken om berijders hierop te attenderen.
Je kan de bmw niet echt vergelijken met de ampera, de bmw is meer een test auto. Je kan wel laadpalen in de navigatie vinden :clap:
Lithium white, Navi, camera, good old 230v, plugwise, openbaar laadpunt in bestelling -> werkend!
Plaats reactie