kort geleden aangemeld op dit forum. Sinds eind vorige week m'n Ampera Lithium White in bezit.
Rijden blijft leuk
Vanmorgen reed ik op de A73 voor Beuningen toen een andere Ampera rijder (ook een witte) kwam invoegen. Even het handje naar elkaar opsteken . Leuk deze spontane begroetingen. Teken dat de auto's nog steeds opvallen.
Heb inmiddels al diverse topics gelezen en zo interessante informatie opgedaan.
Hi René, binnenkort ben ik ook van de partij. Ik kom nog vaker in Nijmegen waar ik vroeger heb gestudeerd. Ik zal ook netjes invoegen hahaha
Ik overweeg een extra set banden (zomerbanden 18 inch) maar verkoper vd dealer waarschuwde voor garantieproblems als dit te wijten zou zijn aan de grotere velgmaat en banden. Sprak over de ET waarde van de velg. De standaard velgen waar de auto mee is uitgerust zouden trouwens niet in de 18 inch maat te krijgen zijn.
Verder vind ik het raar dat je zonder inruil geen enkele korting kunt krijgen op een auto van 50K.
"het zou voor iedereen gelden"
Groet
herman
Dealers weten dat de meeste grote leasemaatschappijen tegenwoordig prijsafspraken hebben met importeurs of dealers. Daardoor zijn ze niet meer geneigd om korting te geven. Sterker nog: veel dealers weten dat zij de auto toch vaak niet mogen leveren (iig bij Leaseplan) en willen je daarom eigenlijk liever niet in de showroom en al helemaal niet voor een proefrit.
Alleen Toyota heeft dit goed geregeld vind ik. De importeur heeft tegen leaseplan gezegd dat de berijder altijd een vrije keuze van dealer moet hebben, maar in ruil daarvoor krijgt Leaseplan altijd dezelfde korting bij alle dealers. Hierdoor kan je als berijder lekker proefrijden bij je eigen dealer en is de dealer verzekerd van een verkoop op zijn naam als hij de proefrit ook laat doen. Alleen korting zit er ook niet echt meer in...
Daarbij zijn de marges op verkopen zo klein (heb ik van horen zeggen) dat het ook gewoon bijna niet meer kan. Want het is crises
Klopt van die korting. Bij Van Kouwen krijg je een iPad bij een Volt, dat is inwisselbaar voor een andere korting. Bij een andere dealer kreeg ik te horen dat er een prijsafspraak is (mag dat?), en alle dealers zich daaraan moeten houden. Marge lijkt inderdaad iets van 1000 euro te zijn, en ik hoop dat ze nog iets verdienen op de afleveringen. Maar al met al is er wel wat te doen blijkt in praktijk, vooral op extra's als winterbanden, extra setje velgen ed
Odiebla schreef:Dealers weten dat de meeste grote leasemaatschappijen tegenwoordig prijsafspraken hebben met importeurs of dealers. Daardoor zijn ze niet meer geneigd om korting te geven. Sterker nog: veel dealers weten dat zij de auto toch vaak niet mogen leveren (iig bij Leaseplan) en willen je daarom eigenlijk liever niet in de showroom en al helemaal niet voor een proefrit.
Daarbij zijn de marges op verkopen zo klein (heb ik van horen zeggen) dat het ook gewoon bijna niet meer kan. Want het is crises
Bij mij gaat het niet via lease. Ik koop zelf maar korting kan er niet vanaf. Ook geen I-Pad.
Gelukkig is er vd zijde van de fiscus wel het e.e.a. tegemoet te zien!