En weer eentje er bij

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats reactie
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Contacteer:

En weer eentje er bij

Bericht door japio »

Op de valreep van 2012 weer eentje er bij; een zilvergrijze met wat opties komt als vervanging van een Fiat Marea met hd traffic :lol:
In waarde het 50 voudige maar als het om AUTO gaat dan gaan we flink wat concessies doen....

Géén trekhaak meer, nooit meer in een iets te modderig weiland parkeren bij een evenement, amper(a) ruimte voor de bagage en achterin alleen nog plek voor eigen kinders, maar dan weer wél echte zitplaatsen in plaats van de Fiat tuinstoel!
We zinspeelden het afgelopen jaar met een Alfa 159 station, maar de kosten per maand (privé) hebben ons anders doen besluiten, waar wij 'm voor gebruiken kost een Alfa €550,-- per maand uit de privé pot en de Ampera doet hetzelfde maar dan vóór de belasting aangifte.

We hebben géén parkeergelegenheid voor de deur, ik heb een bedrijfspand waar ik 10 minuten per dag ben en bij mijn klanten leg ik stroom aan, om het simpel te stellen zou ik pas als er klaar ben kunnen opladen .
Aan de andere kant ben ik weer wel in de gelegenheid om zelf met een creatieve oplossing te komen :shh:

In het weekend gaan we bijna altijd op stap, maar de afgelopen 2 maanden heb ik nergens een laadplek bij de diverse musea en pretparken mogen ontdekken, ik ben dus ook benieuwd hoe dat zich straks zal ontwikkelen.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Re: En weer eentje er bij

Bericht door Poul »

japio schreef: In het weekend gaan we bijna altijd op stap, maar de afgelopen 2 maanden heb ik nergens een laadplek bij de diverse musea en pretparken mogen ontdekken, ik ben dus ook benieuwd hoe dat zich straks zal ontwikkelen.
Welkom op dit forum en met je Ampera. Veel te ontdekken en te beleven.
Je bent de afgelopen maanden blijkbaar niet in De Efteling geweest. Sinds begin juli zijn daar al laadpalen. Echt wel :thumbup: . Ik heb er zelf al een keer gestaan, dus ik weet het uit eigen ervaring ;) :lol: .

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

japio schreef:Géén trekhaak meer, nooit meer in een iets te modderig weiland parkeren bij een evenement,
Lees dit forum over de trekhaak, ja, alleen voor een fietsenrek.

Volgens mij is parkeren in weilanden juist geen probleem, doordat je met 100% koppel weg kunt rijden, zonder daarvoor gas te geven. Met het loslaten van de rem trekt de auto zichzelf er al uit.
Laatst gewijzigd door Alex op wo 26 dec 2012, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Ooooooooeeehhhhh, een 159 SW.... Heerlijke auto. 4,5 jaar in een Ti mogen rijden :thumbup:

Maar die was echt ook niet zo praktisch hoor, los van het geld :lol: wel mooi, hheeeeeellllll mooi :roll:

Welkom hier :thumbup:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Contacteer:

Bericht door japio »

Dank voor het warme welkom :thumbup:

Als mijn wereld zich zou beperken tot de Efteling dan was ik vast een heel gelukkig mens :D
@ Alex, enige bodemspeling is het eerste toverwoord bij een slappe ondergrond en de twinnyload heb ik juist vorig jaar op de dissel van de aanhanger gezet haha.

Gaat vast allemaal weer goed komen.

Zijn er al mensen die een all in prijs per km durven te noemen? Wij gaan een kleine 10.000km per jaar rijden, zelf kom ik met de rekensommetjes uit op ongeveer 63ct per kilometer (bruto) voor de eerste 5 jaar, de brandstof is naar verhouding maar een kleine kostenpost binnen het geheel -12%- dus benzine of elektra is een verschil wat hier hoofdzakelijk tussen de oren zit :think:
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Plaats reactie