Ik ben sinds 5 maanden een enthousiatste Chevrolet Volt-rijder, met nu zo'n 8500km op de teller. Ik ben Nederlander, maar sinds 15 jaar woon iik n San José. Dat is een uurtje rijden onder San Francisco in de z.g. Silicon Valley.
De Volt heeft hier standaard telemetrie via Onstar. De actuele data van mijn Volt worden 2x daags online gezet op volstats: https://www.voltstats.net/Stats/Details/1879 . Ik rij zo'n 1700km per maand, waarvan gemiddeld 94% elektrisch dankzij gratis oplaadpalen bij mijn werkgever. Meestal haal ik het net heen en terug naar werk zonder dat de benzinemotor aanspringt. Op een acculading doe ik 68km in de zomer, en soms maar 52km als het koud is. Het is hier nooit echt koud, maar dus genoeg om een deuk in de reikwijdte te maken.
Omdat benzine hier zo goedkoop is is het niet zo veel voordeliger elektrisch te rijden. Het kost ongeveer $0,04/km op elektriciteit (als ik thuis oplaad) en $0,06/km op benzine, te klein om het prijsverschil terug te verdienen. De grote 'perk' hier is de carpoolstrooksticker.
Foto van mijn Volt "California Zephyr" Is hier hier: http://gm-volt.com/forum/attachment.php ... 1351482076
Ik heb de Volt een beetje versierd met wat extra's. Sommige zullen in NL wel niet helemaal legaal zijn:
- LED en HID(xenon) lampen, zie details hier: http://gm-volt.com/forum/showthread.php ... nce-(pics) en http://gm-volt.com/forum/showthread.php ... mod-(pics)
Vette velgverlichting met 'GloRyder': http://gm-volt.com/forum/showthread.php ... ims-(pics)
Plakhoutinterieurupgrade: http://gm-volt.com/forum/showthread.php ... kit-(pics)
DashDAQ OBD analyse: http://gm-volt.com/forum/showthread.php ... t...-(pic)