Nederlandse Amerikaan

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats reactie
Robbertpatrison
Bekende
km-stand: 37000
Lifetime: 4
Auto: Ampera-e
Contacteer:

Nederlandse Amerikaan

Bericht door Robbertpatrison »

Hallo!
Ik ben sinds 5 maanden een enthousiatste Chevrolet Volt-rijder, met nu zo'n 8500km op de teller. Ik ben Nederlander, maar sinds 15 jaar woon iik n San José. Dat is een uurtje rijden onder San Francisco in de z.g. Silicon Valley.

De Volt heeft hier standaard telemetrie via Onstar. De actuele data van mijn Volt worden 2x daags online gezet op volstats: https://www.voltstats.net/Stats/Details/1879 . Ik rij zo'n 1700km per maand, waarvan gemiddeld 94% elektrisch dankzij gratis oplaadpalen bij mijn werkgever. Meestal haal ik het net heen en terug naar werk zonder dat de benzinemotor aanspringt. Op een acculading doe ik 68km in de zomer, en soms maar 52km als het koud is. Het is hier nooit echt koud, maar dus genoeg om een deuk in de reikwijdte te maken.

Omdat benzine hier zo goedkoop is is het niet zo veel voordeliger elektrisch te rijden. Het kost ongeveer $0,04/km op elektriciteit (als ik thuis oplaad) en $0,06/km op benzine, te klein om het prijsverschil terug te verdienen. De grote 'perk' hier is de carpoolstrooksticker.

Foto van mijn Volt "California Zephyr" Is hier hier: http://gm-volt.com/forum/attachment.php ... 1351482076

Ik heb de Volt een beetje versierd met wat extra's. Sommige zullen in NL wel niet helemaal legaal zijn: Groetjes uit San José!
mc_alistair
Moderator
km-stand: 86000
Lifetime: 38
Auto: Ampera
Contacteer:

Re: Nederlandse Amerikaan

Bericht door mc_alistair »

Leuk verhaal! Welkom op het Benelux forum....
Cyber Gray - Full Option + SPX Voltec Thuislader
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Contacteer:

Bericht door japio »

Mooie input!

Voor de twijfelaars & de telegraaf cijfertjes dat het ook anders kan.... http://www.voltstats.net/Stats/Details/73 in 1,5 jaar tijd 37000 mijl op stroom :mrgreen:
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
AmperBenzine
Newbie
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Bericht door AmperBenzine »

Mooi om te zien wat je gemod hebt aan je Volt. Vooral die wood dash kit is bijzonder. Niet mijn smaak, maar wel een makkelijke manier om het interieur aan je smaak aan te passen.
Robbertpatrison
Bekende
Contacteer:

Bedankt voor de reakties. Inderdaad, zoals met alle mods gat het om smaak. Voor de prijs van een Volt kan ik hier ook een luxe BMW 3 or een Mercedes C scoren. Het voltinterieur is net ietsje beter dan de Opel Astra (die hetzelfde chassis gebruiken), maar die kost maar de helft. Ik vind de Volt een beetje goedkoop aanvoelen voor de prijs ($45K loaded). Het plakhout breng ietsje luxe. Bij de 'pebble' kleur past hout het beste, bij andere zou een strakke niet-hout kleur goed zijn. Ik vind het resultaat best goed

Inderdaad kunnen we prima op stroom rijden. De Ampera/Volt bewijst dat dagelijks. De Telegraaf zeurpunten zijn: "elektrische autos zijn te duur, te veel subsidie". Dat is alleen tijdelijk waar. Zeker met de nederlandse benzinekosten is het niet zo'n gek idee om elektrisch te rijden.

Het milieuverschil hangt heel erg al van hoe elektriciteit gegenerereerd wordt. Hier verschilt dat van staat tot staat: in Utah komt elektriciteit uit kolen, dus dat geeft 30% meer CO2 uitstoot dan op benzine rijden. In Californie is er meer waterkracht, en is het 30% beter om elektrisch te rijden. In in een atoomstroomland als Frankrijk in elektrisch rijden altijd een betere keuze voor CO2.
Laatst gewijzigd door Robbertpatrison op di 29 jan 2013, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Aldebaran
Vaste klant
km-stand: 110000
Lifetime: 31
Contacteer:

Bericht door Aldebaran »

Bedankt voor de interessante bijdrage!
Heel gaaf om te zien dat er mogelijkheden zijn om iets aan de Volt 'plastic look' te doen. Ik heb een summit white uitvoering en zit serieus te denken om de witte dashboard aan te passen naar zwart carbon fiber. Moet me wel even verdiepen hoe eea werkt en of het makkelijk te doen is.
RmG
Bekende
km-stand: 110000
Lifetime: 15

Bericht door RmG »

He, leuk om een amerikaanse rijder op dit forum te ontmoeten.
Wel leuk al die statistische informatie, maar doe er in de praktijk ook wat mee?
Of is het alleen leuk om naar te kijken?
Opel Ampera, Cardinal Red, navigatie en camera.
Lolo smart, fietsendrager van Thule achterop.
En 11 zonnepanelen voor ruim 2700 kwh/jr.
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Contacteer:

Bericht door japio »

Ehhh, RmG in jouw onderschrift staan ook getalletjes is het niet? :lol:

Voor de ene zal het een obsessie zijn, voor de ander is het gewoon leuk.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Robbertpatrison
Bekende
Contacteer:

Wel leuk al die statistische informatie, maar doe er in de praktijk ook wat mee?
Weinig natuurlijk. Als techneut en gadget-gek vind ik deze data gewoon botergeil. Voor nieuwe technologie is het wel wat interessanter omdat iedereen wel in de vergelijking met benzineautos wil weten.

De het plakhoutinterieur is precies op maat voor de Volt gemaakt. Het is een collectie stickers. Envoudig on-line de juiste kleur uitzoeken en bestellen: http://www.carid.com/2011-chevy-volt-wo ... 11237.html
Installatie is simpel: half uurtje werk.
Plaats reactie