Wedstrijd met een dikke bak

Heeft het niets te maken met Opel Ampera of Chevrolet Volt? Hier kun je het delen!
Jonkheer
Bekende
Berichten: 53
Lid geworden op: di 27 mar 2012, 09:52
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Re: Wedstrijd met een dikke bak

Bericht door Jonkheer »

Wel, ik wist dit inderdaad vooraf en ik was natuurlijk ook niet uit op een racewagen. Wel stelt het mij teleur dat hij niet (net boven) gemiddeld is. Mijn Prius III trok beter door boven de 100 en dat is spijtig voor zo'n mooie auto als de Ampera. Ik had iets beter verwacht, ook omwille van de technologie met koppelingen, planetair tandwielstelsel en aandrijving door de twee elektromotoren bij hoge snelheden.

In sport stand is enkel de pedaalgang versus koppelvraag hermapt. Plank'gas' in sport of normaal is dus hetzelfde.
Wel heb ik gemerkt dat met lege batterij en ICE in werking het 'gaspedaalresponsgat' blijkbaar verdwenen is of gevoelig minder optreedt. Dit 'gat' kan bij gewone ICE-gebruik wel optreden, daar is hier op het forum al over gesproken en gespeculeerd. Volgens mij (ik heb hier geen publicaties over, enkel gevoel en inschatting) gaat de wagen in sport stand het systeem met planetair tandwielstelsel zo aandrijven dat één van de machines niet van draairichting moet wisselen en/of er een aan-/afkoppeling moet gebeuren bij plotse vraag om acceleratie (wat volgens mij de oorzaak is van het 'gaspedaalresponsgat'). Maar kom, daar gaat het hier niet over :)
Hanzzzz
Stamgast
Berichten: 426
Lid geworden op: do 03 mei 2012, 10:39
km-stand: 240000
Lifetime: 31
Auto: Ampera
Locatie: Baarn

Re: Wedstrijd met een dikke bak

Bericht door Hanzzzz »

shumway schreef:Ik heb een proefrit gemaakt met de auto, waarbij ook een stukje snelweg, dan merk je direct dat het boven de 100 niet veel meer is. Daar krijg je een enorme rust voor terug.

Ofwel een keuze die je vooraf kon maken.
Dat merken is heel subjectief. Een benzine motor, zeker de sportiever getunede, komt pas lekker opgang bij hoge toeren. Een elektro motor heeft contant het zelfde af. Dus de ervaring kan zijn. Ik krijg met een electro auto gelijk een schop onder m'n kont en daarna gebeurt er niets meer. Nou nee, er gebeurt nog even veel maar je merkt er niets meer van.
Een benzine motor gebeurt er eerst niets en steeds meer dus het is een opbouwde ervaring.

Voor een goede beleving kun je het beste een hatchback nemen die stug is afgeveerd en een relatief sterke motor.
Gebruikersavatar
shumway
Harde kern
Berichten: 921
Lid geworden op: do 13 sep 2012, 10:41
km-stand: 73500
Lifetime: 28
Auto: Ampera-e

Re: Wedstrijd met een dikke bak

Bericht door shumway »

Zou een gevoel kunnen zijn, staatje met tussenacceleratietijden zou leuk zijn.
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon
Ampera1
Stamgast
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 22 feb 2012, 19:01
km-stand: 56000
Lifetime: 38
Auto: Ampera
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Re: Wedstrijd met een dikke bak

Bericht door Ampera1 »

Het is nu eenmaal een zware auto met een relatief beperkt vermogen. Dat samen genomen vind ik het wel meevallen. Een Fisker Karma is 100% electrisch (Stealth mode) ook niet zo snel; 0 naar 100 in > 7 sec.
Ampera: Amper verbruik
Gebruikersavatar
Alex
Sponsor
Berichten: 3333
Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wedstrijd met een dikke bak

Bericht door Alex »

Hahaa, vanmiddag gewoon even zin om plank gas weg te rijden bij een verkeerslicht. zie ik ineens in mijn rechter buitenspiegel vier verlichte ringen eerst klein worden.... en na 100 meter deze mij weer voorbij rijden. Bleek een zwarte M3. Ging zeker plank gas naar zijn psychiater om zijn ego te repareren. :twisted: :wave:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Gebruikersavatar
Alex
Sponsor
Berichten: 3333
Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wedstrijd met een dikke bak

Bericht door Alex »

Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
guido
Newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 09:46
km-stand: 71000
Lifetime: 24
Auto: Ampera
Locatie: Voorhout

Re: Wedstrijd met een dikke bak

Bericht door guido »

Had vandeweek een sprintje op de N11, met een Volt. Heel vreemd, maar we gingen gelijk op ;-)
Michael
Stamgast
Berichten: 363
Lid geworden op: do 01 mar 2012, 11:12
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Re: Wedstrijd met een dikke bak

Bericht door Michael »

guido schreef:Had vandeweek een sprintje op de N11, met een Volt. Heel vreemd, maar we gingen gelijk op ;-)
En toch kan je winnen als je het goed doet. ;)
Gebruikersavatar
Poul
Moderator
Berichten: 2079
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 21:15
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wedstrijd met een dikke bak

Bericht door Poul »

guido schreef:Had vandeweek een sprintje op de N11, met een Volt. Heel vreemd, maar we gingen gelijk op ;-)
Weet je niet waar de flitsers staan? Of ging je daar vol in de remmen? :lol: :lol:

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Gebruikersavatar
Alex
Sponsor
Berichten: 3333
Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wedstrijd met een dikke bak

Bericht door Alex »

Poul schreef:
guido schreef:Had vandeweek een sprintje op de N11, met een Volt. Heel vreemd, maar we gingen gelijk op ;-)
Weet je niet waar de flitsers staan? Of ging je daar vol in de remmen? :lol: :lol:

Groeten,
Poul
Gezellig, samen op de foto :!: :lol: :wave:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Plaats reactie