Leaseplan Drive

Heeft het niets te maken met Opel Ampera of Chevrolet Volt? Hier kun je het delen!
Gebruikersavatar
Ivo
Beheerder
Berichten: 2700
Lid geworden op: di 21 feb 2012, 22:27
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Leaseplan Drive

Bericht door Ivo »

Zijn de 2 geïnterviewde Ampera rijders wellicht ook lid van het forum?
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Gebruikersavatar
japio
Harde kern
Berichten: 3504
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: Leaseplan Drive

Bericht door japio »

http://www.leaseplan.nl/leaseauto/drive/index.asp

Zuinigjes in de bevindingen, het commentaar van Ivo is mij op het lijf geschreven.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Gebruikersavatar
Ivo
Beheerder
Berichten: 2700
Lid geworden op: di 21 feb 2012, 22:27
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: Leaseplan Drive

Bericht door Ivo »

japio schreef:http://www.leaseplan.nl/leaseauto/drive/index.asp

Zuinigjes in de bevindingen, het commentaar van Ivo is mij op het lijf geschreven.
Ivo Rutten bedoel je, voor de duidelijkheid :idea:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Gebruikersavatar
Alex
Sponsor
Berichten: 3333
Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Leaseplan Drive

Bericht door Alex »

:eh: mogen de anderen ook weten waar dit over gaat?
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Gebruikersavatar
bennyvw
Vaste klant
Berichten: 175
Lid geworden op: wo 25 apr 2012, 11:43
km-stand: 57000
Lifetime: 12
Auto: Ampera
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: Leaseplan Drive

Bericht door bennyvw »

japio schreef:http://www.leaseplan.nl/leaseauto/drive/index.asp

Zuinigjes in de bevindingen, het commentaar van Ivo is mij op het lijf geschreven.
Het commentaar van Ivo Rutten is mij helemaal niet op het lijf geschreven. Het klopt namelijk niet. In de folder staat geen actieradius elektrisch van 60-80km, maar 40-80km.
En in de praktijk haal ik dat ook. En hoe je het voor elkaar krijgt om 's winters niet verder dan 28-32km elektrisch te komen weet ik niet, maar het lijkt op korte stukjes rijden.

Eerlijk gezegd erger ik mij best wel aan dit soort berichtgeving van mensen die:
a. zich niet goed genoeg hebben verdiept in de werkelijke eigenschappen van de auto en
b. niet voldoende hebben onderzocht of de auto past bij hun dagelijks gebruik
en vervolgens gaan klagen over de auto of over de brochure :thumbdown:
Gebruikersavatar
Alex
Sponsor
Berichten: 3333
Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Leaseplan Drive

Bericht door Alex »

Kunnen jullie het bewuste artikel op het forum zetten? Dan kan de rest het ook lezen.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Gebruikersavatar
Unit106
Moderator
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo 22 feb 2012, 20:49
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: anders
Locatie: Vlaardingen

Re: Leaseplan Drive

Bericht door Unit106 »

Alex schreef:Kunnen jullie het bewuste artikel op het forum zetten? Dan kan de rest het ook lezen.
Het artikel is te lezen op de bovenstaande link. Klik op het magazine en scroll naar pagina 72!
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden
Marco
Stamgast
Berichten: 250
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 01:00
km-stand: 78000
Lifetime: 44
Auto: Ampera
Locatie: Almere

Re: Leaseplan Drive

Bericht door Marco »

bennyvw schreef:
japio schreef:http://www.leaseplan.nl/leaseauto/drive/index.asp

Zuinigjes in de bevindingen, het commentaar van Ivo is mij op het lijf geschreven.
Het commentaar van Ivo Rutten is mij helemaal niet op het lijf geschreven. Het klopt namelijk niet. In de folder staat geen actieradius elektrisch van 60-80km, maar 40-80km.
En in de praktijk haal ik dat ook. En hoe je het voor elkaar krijgt om 's winters niet verder dan 28-32km elektrisch te komen weet ik niet, maar het lijkt op korte stukjes rijden.

Eerlijk gezegd erger ik mij best wel aan dit soort berichtgeving van mensen die:
a. zich niet goed genoeg hebben verdiept in de werkelijke eigenschappen van de auto en
b. niet voldoende hebben onderzocht of de auto past bij hun dagelijks gebruik
en vervolgens gaan klagen over de auto of over de brochure :thumbdown:
Ben het wel met je eens, echter in het begin, 18mnd geleden, werd door Opel volgens mij toch echt gezegd 'tot 80km elektrisch bereik' Later is dit wat duidelijker gemaakt 40-80. In sommige landen moesten ze de reclame zelfs aanpassen omdat ze suggereerden 500km elektrisch. (was ik het niet zo mee eens, maar toch) Ik haalde in de winter ook maar 35km en zit nu op zo'n 65km.
Lithium white, Navi, camera, good old 230v, plugwise, openbaar laadpunt in bestelling -> werkend!
Gebruikersavatar
Alex
Sponsor
Berichten: 3333
Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Leaseplan Drive

Bericht door Alex »

Unit106 schreef:
Alex schreef:Kunnen jullie het bewuste artikel op het forum zetten? Dan kan de rest het ook lezen.
Het artikel is te lezen op de bovenstaande link. Klik op het magazine en scroll naar pagina 72!
Pas na vier keer lukte het op de ipad :think:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Gebruikersavatar
japio
Harde kern
Berichten: 3504
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: Leaseplan Drive

Bericht door japio »

@Benny, de aandrijving werd gebracht als de techniek van de toekomst, maar de auto blijkt gewoon de beperkingen van gisteren te hebben en Opel heeft er geen goed antwoord op.
Het batterijpack zou heel erg goed geisoleerd zijn, toch had ik in de winter per dag tot 5kWh meer laadverlies dan ik nu heb is zo'n issue. In de winter haalde ik ook 65km, maar niet op basis van vergelijkbaar gebruik.

In het begin werden inderdaad de range van 60 en 80 benadrukt, de 40 als ondergrens is pas later open en duidelijk gecommuniceerd.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Plaats reactie