Je moet wel heel flink rekenen wil je de meerkosten terugverdienen
Voorzitter Formule E-team
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: Voorzitter Formule E-team
Volt-NL, het resultaat van een 3 fasen lader zal waarschijnlijk zijn dat je bijna 3* zo snel weer vol zit omdat het laadproces iets efficiënter verloopt (400Volt ipv 230Volt), maar doe mij dan toch liever een DC-in...
Je moet wel heel flink rekenen wil je de meerkosten terugverdienen
Je moet wel heel flink rekenen wil je de meerkosten terugverdienen
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- Ivo
- Beheerder
- Berichten: 2700
- Lid geworden op: di 21 feb 2012, 22:27
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Auto: anders
- Locatie: Waalwijk
- Contacteer:
Re: Voorzitter Formule E-team
Yep, dat is het probleem (van mij, nou ja, probleem, reden voor niet altijd elektrisch rijden). De laadpaal naast de dorpspomp zetten heeft geen zin, op een industrieterrein, bij de lokale frietkar of koffieboer welMorgoth schreef:Op industrieterreinen kan ik NOOIT ergens laden. Een doodenkele klant heeft zelf een laadpaal ...
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
- Poul
- Moderator
- Berichten: 2079
- Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 21:15
- km-stand: 195000
- Lifetime: 29
- Auto: geen
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Voorzitter Formule E-team
Dat is de reden dat ik in mijn interview in Het Parool van a.s. zaterdag een lans breek dat het "... handig zou zijn als meer restaurants en hotels laadvoorzieningen zouden hebben. Daar ben je namelijk lang genoeg om dan met een opgeladen accu weer terug te rijden."Ivo schreef:De laadpaal naast de dorpspomp zetten heeft geen zin, op een industrieterrein, bij de lokale frietkar of koffieboer wel
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. 
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Voorzitter Formule E-team
Poul,Poul schreef:Dat is de reden dat ik in mijn interview in Het Parool van a.s. zaterdag een lans breek dat het "... handig zou zijn als meer restaurants en hotels laadvoorzieningen zouden hebben. Daar ben je namelijk lang genoeg om dan met een opgeladen accu weer terug te rijden."Ivo schreef:De laadpaal naast de dorpspomp zetten heeft geen zin, op een industrieterrein, bij de lokale frietkar of koffieboer wel
Groeten,
Poul
Je wordt op je wenken bediend door de DOET-Horecadeal. De brancheorganisatie DOET stimuleert de Horeca om elektrisch te rijden en ook een laadvoorziening aan te leggen die openbaar is.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- Poul
- Moderator
- Berichten: 2079
- Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 21:15
- km-stand: 195000
- Lifetime: 29
- Auto: geen
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Voorzitter Formule E-team
Alsof ik het aanvoelde.Alex schreef:Je wordt op je wenken bediend door de DOET-Horecadeal. De brancheorganisatie DOET stimuleert de Horeca om elektrisch te rijden en ook een laadvoorziening aan te leggen die openbaar is.
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. 
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: Voorzitter Formule E-team
Poul, de 'horecadeal' loopt al een half jaar
Het is zeker een stapje, maar aanzienlijk minder dan 5% van de gereden kilometers gaat richting horeca en de praktijk heeft al wel uitgewezen dat vraag en aanbod juist daar maar moeilijk zijn te matchen.
De 4 lolo's bij Macdonalds Amsterdam Z.O. geven een treurig voorbeeld van het niet weten waar je mee bezig bent, http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php ... ilit=tulip is wat mij betreft de positieve uitzondering.
De 4 lolo's bij Macdonalds Amsterdam Z.O. geven een treurig voorbeeld van het niet weten waar je mee bezig bent, http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php ... ilit=tulip is wat mij betreft de positieve uitzondering.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- arjaan
- Vaste klant
- Berichten: 197
- Lid geworden op: wo 17 jul 2013, 14:51
- km-stand: 100000
- Lifetime: 32
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
Re: Voorzitter Formule E-team
Ik begin toch een beetje te twijfelen aan de visie van deze man. Wat als de actieradius van EV's zo groot wordt dat je er makkelijk uit en thuis mee kunt? Waar ga je dan laden (tip: Dit is een retorische vraag)? Capaciteit hangt op kosten en dichtheid. Het is best mogelijk om een auto met een range van 300 km of meer te maken. Die is alleen niet erg betaalbaar.. Totdat de kosten van accu's omlaag gaan. Tesla en GM beweren allebei dat ze in een paar jaar een betaalbare EV kunnen maken met een comfortabele range.. Sta je dan met je laadpalen.. http://mobile.theverge.com/2013/9/17/47 ... ectric-car
Chevrolet Volt LTZ Blue Topaz - Nissan Leaf 2.Zero Edition Brilliant Black besteld
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: Voorzitter Formule E-team
Dat is psychologie, als jij weet dat jij met 20 liter brandstof nooit 'leeg' komt te staan dan heb je geen behoefte aan een 100 liter tank.
Wat jammer is dat is dat de autofabrikanten bezuinigen op de lader, de Zoe kan bijvoorbeeld niet op een stopcontact worden geladen, daar sta je dan bij je vakantiehuisje in zuid-oost drenthe
Wat jammer is dat is dat de autofabrikanten bezuinigen op de lader, de Zoe kan bijvoorbeeld niet op een stopcontact worden geladen, daar sta je dan bij je vakantiehuisje in zuid-oost drenthe
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- arjaan
- Vaste klant
- Berichten: 197
- Lid geworden op: wo 17 jul 2013, 14:51
- km-stand: 100000
- Lifetime: 32
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
Re: Voorzitter Formule E-team
Niet helemaal alleen psychologie . Er zijn maar weinig EV's waar ik mee heen en weer kan naar de plekken waar het merendeel van mijn klanten zit. En die EV's zijn dan te duur.. Als ik een benzinepomp voor de deur heb zou ik inderdaad toe kunnen met een kleinere benzinetank. Het is alleen niet erg praktisch om bij iedereen voor de deur een benzinestation te hebben. Wat dat betreft is elektriciteit een stuk makkelijker qua logistiek. Dus ik blijf erbij: een uitgebreid netwerk van snelladers onderweg wordt overbodig. Dat van die zoe is nog een voorbeeld van consessies die gedaan worden om de kosten te drukken.
Chevrolet Volt LTZ Blue Topaz - Nissan Leaf 2.Zero Edition Brilliant Black besteld
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: Voorzitter Formule E-team
Omdat het laden een essentieel onderdeel is van elektrisch rijden hoort de eindkeuze voor een lader bij de eigenaar/gebruiker te liggen en niet bij de autofabrikant.
De belangen van de fabrikant liggen anders dan die van de gebruiker, de navigatie is daar een sprekend voorbeeld van; voor een paar tientjes voordeel voor GM rijden wij met een systeem wat net werkt maar niet voldoet.
Je moet een energiedrager inzetten op de manier waarop deze het meest efficiënt is, dan moet je niet alleen naar de energie-efficiëntie kijken maar ook naar de kosten en misschien is het niet eens zo verkeerd om voor lange ritten voorlopig nog brandstof in te zetten.
Als je een EV met een elektrisch element vanuit de batterij verwarmd dan geeft dat blijk van een producent die geen seconde met het milieu bezig is geweest.
De belangen van de fabrikant liggen anders dan die van de gebruiker, de navigatie is daar een sprekend voorbeeld van; voor een paar tientjes voordeel voor GM rijden wij met een systeem wat net werkt maar niet voldoet.
Je moet een energiedrager inzetten op de manier waarop deze het meest efficiënt is, dan moet je niet alleen naar de energie-efficiëntie kijken maar ook naar de kosten en misschien is het niet eens zo verkeerd om voor lange ritten voorlopig nog brandstof in te zetten.
Als je een EV met een elektrisch element vanuit de batterij verwarmd dan geeft dat blijk van een producent die geen seconde met het milieu bezig is geweest.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.