Nóg een Ampera op de Nederlandse wegen!

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Gebruikersavatar
Yggdrasil
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 14:28
km-stand: 20000
Lifetime: 10
Auto: Ampera
Locatie: Eindhoven

Re: Nóg een Ampera op de Nederlandse wegen!

Bericht door Yggdrasil »

Rbert, ik heb alles via Intercar laten doen. Ze offreerden een heel schappelijke prijs voor transport en import en hebben duidelijk ervaring met alle zaken die mis kunnen gaan. Het was mij daarom niet de moeite waard om het zelf te doen. Zou ik ook niet goedkoper hebben gekund denk ik. Het is hun specialisme natuurlijk, maar ik had ze nog niet eerder gebruikt dus gelukkig heeft die gok goed uitgepakt.

Zij regelden alles, van zoeken naar een auto die aan mijn wensen voldeed (waarna ik mocht beslissen natuurlijk), transport, onderhandeling met de dealer, importeren, keuring, kentekenplaten, schoonmaken, etc. Hij werd netjes rijklaar afgeleverd. Natuurlijk niet met alle zaken die een Opel dealer doet, zo ontbreekt bijv. de Type 2 oplaadkabel die Opel in de rijklaarmaakkosten verstopt, maar je betaald dan ook geen €1200 rijklaarmaakkosten. Dat soort accessoires zijn goedkoper los te krijgen via de webshop van forumsponsor dealer Fred Janssen (handle: FJH) (vraag naar de Amperaforumprijs) waar ik ook een SPX Voltec lader voor thuis heb besteld.

Een ander voordeel van kopen via een importeur als Intercar is dat zij alle betalingen voorschieten en je daardoor ook het risico bij hen neerlegt. Als je betaling maar binnen is voordat je hem gaat ophalen. Je loopt dus minder risico dat je je geld kwijt bent als dealer of Intercar tussentijds failliet gaan (niet ondenkbaar in deze tijd). Over garantie bij de lokale dealer maak ik me weinig zorgen. Intercar had bij al hun imports schijnbaar één keer een lokale dealer die moeilijk deed, maar dat was snel verholpen na een telefoontje met Opel.

Ik begreep overigens dat ze momenteel een rode Ampera op voorraad hadden. Mocht je die kleur zoeken dan ben je direct geholpen.

Het is mij goed bevallen. Mocht je contact opnemen vraag dan naar Tim, die heeft specifiek ervaring met Ampera's. Hij zal het leuk vinden te horen dat ik (Martijn) ze heb aanbevolen.
Gerto
Newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: wo 02 okt 2013, 09:56
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e
Locatie: Utrecht

Re: Nóg een Ampera op de Nederlandse wegen!

Bericht door Gerto »

Hoi Yggdrasil,
Bedankt voor je uitgebreide verhaal. Ik ben me ook aan het oriënteren op een Volt of Ampera. De 'Duitsland route' klinkt als ook een mogelijke optie. Mag ik vragen wat de Ampera je nu in totaal gekost heeft? Of is dit een niet nette vraag :) dan excuses, ben net nieuw op het forum..

NB Ik woon in de stad, dus een laadpaal is voor mij niet belangrijk (die is op 200m afstand en misschien kan ik een publieke paal extra regelen via de gemeente). Zo'n type 2 stekker heb ik denk ik wel nodig om bij die publieke palen op te laden denk ik?
Gebruikersavatar
Alex
Sponsor
Berichten: 3333
Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nóg een Ampera op de Nederlandse wegen!

Bericht door Alex »

Gerto schreef:Zo'n type 2 stekker heb ik denk ik wel nodig om bij die publieke palen op te laden denk ik?
Klopt. Er is een handvol palen in dit land met een blauwe CEE-aansluiting, maar die vind je hooguit in parkeergarages.

Er loopt hier een forumsponsor rond die je er wel aan kan helpen.

Groet, Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Rbert
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: do 26 sep 2013, 21:40
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Volt

Re: Nóg een Ampera op de Nederlandse wegen!

Bericht door Rbert »

kort mijn bevindingen als ZZPér:
Met trein naar dealer in .de gereden en ex-BTW betaald.
Via TUF-kantoor(er zijn er vele) met 3daags uitvoerkenteken naar Nederlandse RWD keuringsstation gereden. Met de opel-fabriekspapapieren was het enkel administratieve handeling bij RDW(waar ook een mini-belastinglokete zit waar je langs moet) en had in binnen 4 dagen een kenteken in de bus liggen waarmee ik nederlandse kentekens kon laten drukken.
Lessons learned; cruciaal is:
- als zzp-er ex BTW betalen in duitsland (z.g. intracommunicaire levering binnen Europa)
- van de .de dealer de fabriekspapapieren(=EU certificaat) meekrijgen tbv soepele RDW-keuring
- van de .de dealer een offerte en factuur meekrijgen incl handtekeningen VIN-nummer erop
- voor subsidieregelingen zorgen dat het een nieuwe auto is en dat dit ook op de offerte&factuur staat "neuwagen"
- betaalbewijs meekrijgen tbv nederlandse belasting
- van te voren een officieel uittrekselbevolkingsregister bij de gemeente ophalen waar je woont.

Kortom: was appeltje eitje
Plaats reactie