Morgen is het zover. Dan treed ook ik toe tot jullie illustere gezelschap en mag ik mijn Opel Ampera gaan ophalen.
Het is een nieuwe lithium-white met full-options en alarm, model 2012, die ik door Intercar Brunssum heb laten importeren uit München, Duitsland omdat dit zo'n 4500 euro scheelde (excl. Lolo actie). De auto is in Duitsland niet populair vanwege het gebrek aan fiscale voordelen. Importeren was een schijntje vanwege 0 BPM. Transport was nog het duurste voor zo'n €600. Hoewel ik de Nederlandse dealer waar ik een proefrit maakte best sympathiek vond kon ik zo'n verschil toch niet negeren. Intercar heeft het netjes geregeld, dus mijn complimenten.
Vorige week is ie door de transporteur afgeleverd bij de importeur (zie foto) en door de RDW gekeurd.

Eindelijk is vandaag het kentekenbewijs uitgegeven. Morgen worden de platen gemaakt en kan ik hem in al zijn pracht gaan bewonderen!
Van koop tot rijden zal uiteindelijk een week of 5 geweest zijn, i.p.v. de voorspelde 2-3 weken. Dit kwam voornamelijk doordat de Duitse transporteur het erg druk had, en ook nog panne kreeg op het moment van ophalen. Als ik dat geweten had was ik hem misschien zelf gaan halen, maar het was toch bijna 700km dus... Ach ja, geduld dan maar...
Omdat Opel in Duitsland geen laadpalen meelevert moet ik daar nog iets voor regelen. Op het werk wordt het opladen via het buitenstopcontact. Thuis laat ik een oplaadpunt monteren. Misschien zo'n SPX Voltec? Gelukkig een betaalbare electriciën gevonden die in staat moet zijn goedkoop een extra groep en bekabeling te trekken, ondanks dat de situatie hier in huis bijna niet ongunstiger kan. De gemeente Eindhoven subsidieert tot €500 voor de aanleg
Je kunt mij dagelijks tegenkomen op de A2 tussen Eindhoven-'s-Hertogenbosch-Eindhoven, waar ik niet de enige blijk te zijn. Ik zie 's ochtends enkele Ampera's (grijs, zwart, etc.) op die route. Een afstand die in ieder geval goed elektrisch te doen is. Met opladen thuis en op mijn werk moet ik volledig elektrisch kunnen forenzen. Heb er nu al zin in.
Leuk jullie via deze weg te ontmoeten en tot ziens op het forum!