Sinds 27 september de trotse eigenaren van een Opel Ampera met alle leuke dingetjes erop en eraan. Fantastische rij ervaring (natuurlijk ook leuk dat ik de afgelopen 400 KM 0 liter benzine heb verbruikt
Alleen afgelopen woensdag een dipje, vrouwlief moest moeders 'savonds ff van het station halen, ze was iets te vroeg dus even naar haar favoriete muziek luisteren op de HDD. 5 minuten ofzo. Nadat ze de koffers in de Ampera had geladen starten maar. DUS NIET Ampera dood!!!! En wie bel je dan? Niet Opel Assistance maar manlief en die gaat er natuurlijk met de andere auto snel naar toe (zodat de dames zonder vertraging verder kunnen uiteraard) En belt ja hoor, Opel Assistance. Na 3 kwartier arriveert de wegenwacht en wat blijkt?
De "opstart accu" die achter in de kofferbakbodem zit is LEEG!!!!, ff laden aan de wegenwacht supercharger en ja hoor hij start weer. Hij ridt achter me aan naar huis (vertrouwde het blijkbaar toch niet helemaal) en zegt we gaan het een ff nabootsen. Raam open, sleutel op de stoel power off HDD muziek aan. Op zijn meetapparaat zag hij de spanning vd accu in 3 minuten teruglopen onder de 9 V, Da's nie zoals het hoort. Daarna nog even testen of de opstartaccu via de laadkabel aan mijn LOL Smart thuislader werd bijgeladen en dat was zo.
's ochtends 1e werk terug naar Opel, Accu doormeten en deze was zwaar onder de maat en met heel veel excuses vervangen.
Clou van dit verhaal (Mijn vrouwlief krijgt alles kapot
Maar het blijft een genot om erin te rijden zeker in de wetenschap dat je heel verantwoord bezig bent. (en 0% bijtelling is ook lekker)