Nieuwe Ampera rijder

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats reactie
schij135
Newbie
km-stand: 3500
Lifetime: 2
Auto: Ampera

Nieuwe Ampera rijder

Bericht door schij135 »

Hallo,

Sinds 27 september de trotse eigenaren van een Opel Ampera met alle leuke dingetjes erop en eraan. Fantastische rij ervaring (natuurlijk ook leuk dat ik de afgelopen 400 KM 0 liter benzine heb verbruikt :D

Alleen afgelopen woensdag een dipje, vrouwlief moest moeders 'savonds ff van het station halen, ze was iets te vroeg dus even naar haar favoriete muziek luisteren op de HDD. 5 minuten ofzo. Nadat ze de koffers in de Ampera had geladen starten maar. DUS NIET Ampera dood!!!! En wie bel je dan? Niet Opel Assistance maar manlief en die gaat er natuurlijk met de andere auto snel naar toe (zodat de dames zonder vertraging verder kunnen uiteraard) En belt ja hoor, Opel Assistance. Na 3 kwartier arriveert de wegenwacht en wat blijkt?

De "opstart accu" die achter in de kofferbakbodem zit is LEEG!!!!, ff laden aan de wegenwacht supercharger en ja hoor hij start weer. Hij ridt achter me aan naar huis (vertrouwde het blijkbaar toch niet helemaal) en zegt we gaan het een ff nabootsen. Raam open, sleutel op de stoel power off HDD muziek aan. Op zijn meetapparaat zag hij de spanning vd accu in 3 minuten teruglopen onder de 9 V, Da's nie zoals het hoort. Daarna nog even testen of de opstartaccu via de laadkabel aan mijn LOL Smart thuislader werd bijgeladen en dat was zo.

's ochtends 1e werk terug naar Opel, Accu doormeten en deze was zwaar onder de maat en met heel veel excuses vervangen.

Clou van dit verhaal (Mijn vrouwlief krijgt alles kapot :-) ) maar goed hier kan zo ook niets aan doen. Het is me zeker sinds de jaren 80 niet meer overkomen dat ik met een lege accu stond en nu anno 2013 met een hagelnieuw stukje wonder der techniek wel weer.

Maar het blijft een genot om erin te rijden zeker in de wetenschap dat je heel verantwoord bezig bent. (en 0% bijtelling is ook lekker)
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Re: Nieuwe Ampera rijder

Bericht door Poul »

Welkom op dit forum en zo te lezen heb je naast veel plezier in het electrisch rijden ook al je eerste ervaringen ermee. Ik denk trouwens dat je het in de toekomst regelmatig zult meemaken dat je accu leeg is ... Niet de 12V accu hopelijk, maar wel die andere.

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Unit106
Moderator
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: anders

Re: Nieuwe Ampera rijder

Bericht door Unit106 »

schij135 schreef:... met heel veel excuses vervangen.
Dat mag ook wel want de dealer had de accu moeten vervangen voor aflevering, een duidelijke fout en je bent niet de enige! Zie 12V accu weer dood
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden
Plaats reactie