Van Mercedes naar een ampera

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
William
Newbie
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Volt

Re: Van Mercedes naar een ampera

Bericht door William »

klopt wat je zegt. Moet zeggen dat het nu al een hele belevenis is . Wordt vervolgd en success
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Bericht door Poul »

Ik ga jullie a.s. Maandag gezelschap houden, krijg hem om half een. Geniet er alvast van dit weekeinde :thumbup: :D .

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
William
Newbie

Bericht door William »

En na met een lege accu thuis te zijn gekomen vol verwachting de stekker op de nieuwe laadpaal en ja hoor. Hij laadt zeker 3 seconden. Toen lag de groep eruit. Na zaterdag te hebben gebeld zal deze week de monteur weer langskomen want volgens de dame is de ampere afgifte niet goed. Heb ik weer. Voor de rest valt de auto mij helemaal niet tegen. Alleen als hij op alarm gezet wordt 3 x een misthoorn. Die moet er echt af anders ruzie in de wijk . Wordt vervolgd
Diepfries
Newbie
km-stand: 3000
Lifetime: 26
Auto: Ampera

Bericht door Diepfries »

3x misthoorn hoeft niet.... normaal één keer bescheiden "TUUTJE" en je kunt in de config dit nog wijzigen in helemaal geen geluid.... overigens als ik hem handmatig dicht doe geeft hij helemaal geen geluid....als ik hem laat afsluiten door er gewoon bij weg te lopen geeft hij dat bescheiden tuutje :)

Wij hadden onze twee Ampera's vandaag op 220V lader bij de werkplaats staan maar dat vond de stoppenkast ook geen goed idee... dus hele werkplaats zonder verlichting. Morgen maar om de beurt laden want een verlengsnoertje naar een andere groep leggen lijkt me ook geen optie.

Jij kunt hem toch ook gewoon op 220V thuis opladen ipv laadpaal?
Norbert
Stamgast
km-stand: 83300
Lifetime: 31
Auto: Ampera-e

Bericht door Norbert »

Je zou ook kunnen proberen om beide auto's op 6 ampère in te stellen. Dan heb je een betere kans dat je ze allebei vol krijgt aan het einde van de dag.
Diepfries
Newbie
km-stand: 3000
Lifetime: 26
Auto: Ampera

Bericht door Diepfries »

....dat was plan 2!!
William
Newbie

Bericht door William »

Haha , dacht al dat ik de enige was met het opladen. Snap niet dat ze het niet even goed testen. Kost ze toch zelf geld. Dat van het alarm ga ik even nakijken als ik de tijd hebt want heb heel wat auto's gehad maar deze slaat alles . een rijdende computer :)
Unit106
Moderator
Auto: anders

Bericht door Unit106 »

William schreef:Toen lag de groep eruit. Na zaterdag te hebben gebeld zal deze week de monteur weer langskomen want volgens de dame is de ampere afgifte niet goed.
Wat heb jij nog meer op die groep aangesloten dan? De Ampera trekt 16A en dat is één volledige groep. Eén gloeilamp moet nog wel kunnen maar een waterkoker erbij kan al voldoende zijn om de max te bereiden van je groep. Sluit je wandlader dus aan op een aparte eigen groep en zorg ervoor dat je totale huisaansluiting voldoende is!

Enne, ik hoop voor jou dat die monteur iemand is die de titel electricien mag voeren ... :silent:
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden
William
Newbie

Bericht door William »

Gewoon netjes via de leverancier Opel. Mag toch aannemen dat hij het snapt en inderdaag een aparte groep. Moet ook wel ivm de doorbelasting aan mijn bedrijf
Unit106
Moderator
Auto: anders

Bericht door Unit106 »

William schreef:Gewoon netjes via de leverancier Opel. Mag toch aannemen dat hij het snapt en inderdaag een aparte groep. Moet ook wel ivm de doorbelasting aan mijn bedrijf
Iemand die een wandlader kan aansluiten is niet gelijk een electricien! Maar als het een aparte 16A groep is en hier verder geen andere verbruikers op zitten dan zou dit probleemloos moeten werken. De auto trekt iets minder dan 16A (3500W / 230V = 15,2A).

Als jouw groep er toch uitvliegt dan moet er meer aan de hand zijn!
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden
Plaats reactie