ik ben Ronald, 34 jaar oud en werkzaam als financial controller bij een ingenieursbureau. Daarnaast heb ik een (klein) administratiekantoortje waardoor ik als vanzelf tot de elektrische auto's werd aangetrokken.
Mijn vriendin is werkzaam als media meteoroloog bij een landelijke tv zender (weervrouw dus) en is als zodanig veel met milieu en duurzaamheid bezig. Haar wens was altijd al om ons wagenpark te verduurzamen. In 2010 leidde dat tot aanschaf van een nieuwe Ibiza ST eco en een tweedehands Prius ('05). Nu 4 jaar later is daar de Outlander PHEV bijgekomen. Beide oude auto's staan te koop en moeten worden ingeruild voor een tweede (PH)EV. Ik rij voornamelijk met de Outlander (woon-werk op 41km afstand, met oplaadpunt, lukt me tot nu toe altijd elektrisch). Mijn vriendin rijdt drie keer per week 60 km enkele reis naar Hilversum op en neer. Aangezien ze daar kan opladen lijkt me een Volt/Ampera daarvoor een zeer geschikte kandidaat.
Op dit forum ga ik eens inlezen hoe het met de kwaliteiten van de Volt/Ampera zit.
Alvast enorm bedankt voor al jullie info en hulp!
Plaatje van mijn eerste PHEV: