Outlander rijder met Volt/Ampera plannen

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats reactie
jayson
Newbie
km-stand: 3700
Lifetime: 42
Auto: Volt

Outlander rijder met Volt/Ampera plannen

Bericht door jayson »

Hallo allemaal,

ik ben Ronald, 34 jaar oud en werkzaam als financial controller bij een ingenieursbureau. Daarnaast heb ik een (klein) administratiekantoortje waardoor ik als vanzelf tot de elektrische auto's werd aangetrokken.

Mijn vriendin is werkzaam als media meteoroloog bij een landelijke tv zender (weervrouw dus) en is als zodanig veel met milieu en duurzaamheid bezig. Haar wens was altijd al om ons wagenpark te verduurzamen. In 2010 leidde dat tot aanschaf van een nieuwe Ibiza ST eco en een tweedehands Prius ('05). Nu 4 jaar later is daar de Outlander PHEV bijgekomen. Beide oude auto's staan te koop en moeten worden ingeruild voor een tweede (PH)EV. Ik rij voornamelijk met de Outlander (woon-werk op 41km afstand, met oplaadpunt, lukt me tot nu toe altijd elektrisch). Mijn vriendin rijdt drie keer per week 60 km enkele reis naar Hilversum op en neer. Aangezien ze daar kan opladen lijkt me een Volt/Ampera daarvoor een zeer geschikte kandidaat.

Op dit forum ga ik eens inlezen hoe het met de kwaliteiten van de Volt/Ampera zit.

Alvast enorm bedankt voor al jullie info en hulp! :)

Plaatje van mijn eerste PHEV:

Afbeelding
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Contacteer:

Re: Outlander rijder met Volt/Ampera plannen

Bericht door Alex »

Leuke intro!

Het voordeel van twee verschillende auto's is, dat je wat te kiezen hebt. ;) Als je dat waar de Outlander beter in is, niet nodig hebt, waarom zou je waar de Volt/Ampera beter in is willen missen?

Groet, Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
jayson
Newbie
km-stand: 3700
Lifetime: 42

Bericht door jayson »

Precies! Ik heb bagageruimte nodig en 40km range. Mn vriendin heeft geen bagageruimte nodig (tweezitter zou zelfs al voldoende zijn) en liefst 60km range (zal de ampera helaas niet halen lees ik hier).
Hanzzzz
Stamgast
km-stand: 240000
Lifetime: 31
Auto: Ampera

Bericht door Hanzzzz »

Als het om een tweede auto gaat zou ik kiezen voor een volledig elektrische auto.
dvdvoorden
Newbie
km-stand: 51000
Lifetime: 50

Bericht door dvdvoorden »

Tja, wat is je budget... ;-)

Een Tesla roadster heeft twee zitplaatsen en lijkt me vast heel leuk.

En hoewel ik heeeeel blij ben met mijn tweedehands Ampera sinds twee weken, was de proefrit in een nieuwe i3 ook echt héél fijn. Gaat nog meer als de brandweer dan de Ampera en de BMW kwaliteiten zijn erg overtuigend (vooral Professional Navigatie systeem werkt gewoon heel erg goed, veel beter dan enig Opel systeem en zeker veel beter dan het Ampera systeem). Maar goed voor mij boven budget, een nieuwe i3 met range extender en de 'gebruikelijke' opties kost zo 50K terwijl mijn Ampera voor iets meer dan de helft op de oprit staat! :-)

Oh ja, wel / noet halen van 60 km kan ik natuurlijk nog weinig over zeggen. Tot nu toe haal ik dat meestal wel (net), maar ik denk dat de berichten voor de winter veel slechter zijn volgens fit forum.
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Contacteer:

Bericht door japio »

60 kilometer is 2/3 van het jaar te halen, in de andere 1/3 ook wel, maar dan moet je echt je best doen. Voor 25.000 rij je een nagel nieuwe Astra bifuel of een Prius, misschien wel een slimmere keuze met de Ampera my2015 op komst.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Vision
Stamgast
km-stand: 235000
Lifetime: 31
Contacteer:

Bericht door Vision »

Ik zit in de andersom fase: rij een Ampéra en heb ook nog een dikke diesel 4wd. Die diesel gebruik ik dus nu veel te weinig en dus ben ik nu naar een vervanger aan het kijken: Outlander PHEV?
Al een korte proefrit gemaakt van 50km. Outlander stuurt zwaarder dan de Ampéra.

PLUS van de Outlander: 5 zitplaatsen, hoge zit-positie, "normale" A en B stijlen, 4WD, trekhaak 1500KG, bagageruimte,

PLUS van de Ampéra: grotere range (60 ipv 40km), onopvallende personen-auto, lage kosten, lichtvoetig en snel

Wat is verstandiger: een 2e Ampéra of als 2e een Outlander PHEV??
Power Blue Ampéra, SUNpower, WaterScouting & ZendAmateur
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Contacteer:

Bericht door japio »

Een concept met 2 volwaardige aandrijflijnen komt er bij mij niet meer in, het is nooit het beste van 2 werelden maar een compromis waar je jezelf naar moet schikken.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Contacteer:

Bericht door Alex »

japio schreef:Een concept met 2 volwaardige aandrijflijnen komt er bij mij niet meer in, het is nooit het beste van 2 werelden maar een compromis waar je jezelf naar moet schikken.
Ik denk dat een Renault Zoë op dit moment de beste optie is, als die qua gebruiksgemak voldoet. De meeste auto's laden via de Mannekes-aansluiting maximaal 11 kW (bv. i3 en Leaf), de Ampera en Outlander zelfs op 3,7 kW, terwijl de Zoë tot 44 kW gaat. De meeste gewone laadpalen gaan tot 22 kW.

Je rijdt met een Zoë altijd elektrisch, maar voor sneller laden ben je niet veroordeeld tot dure snelladers.

Groet, Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Plaats reactie