Thanks for the tips. Ik zal binnenkort ook maar eens kijken voor gewoon D met de rem erbij. Ik vond de L stand erg handig omdat ik dan nooit te veel aan het remmen ben (ik trapte wel de rem zachtjes in om de lichten aan te doen als er mensen dichtbij waren). Ik heb zelf niet echt zoveel last van het schokken omdat ik altijd al heb gereden met een heel gevoelig gaspedaal. Snel aan gewend toen, ook omdat ik geen andere optie had.
Vanavond maar even kijken of ik het remmen onder knie kan krijgen van wat het "maximum" is. Ik vond het pedaal altijd een beetje onvoorspelbaar qua remkracht omdat het niet zo lineair is als bij andere auto's.
Afgelopen weekend trouwens voor de eerste keer naar de Efteling geweest met de auto. Maar 40 minuten voor openingstijd alle plekken al vergeven.

Jammer voor mij, maar nog meer pech voor de Nissan Leaf rijder die uiteindelijk nog tot 2 uur na sluitingstijd daar stond. Anders kon die de rit naar huis niet meer halen.
Door lekker ontspannen en rustig rijden wel 50 km puur elektrisch gehaald (en toen nog 30 km op benzine). Dus ik wordt al beter met efficiënter rijden.

Once again we meet at last.
Voltrijder per 20-01-2015.