mijn ervaring van ampera/volt naar I3 en terug

Heeft het niets te maken met Opel Ampera of Chevrolet Volt? Hier kun je het delen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gl640
Harde kern
Berichten: 1472
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
km-stand: 24000
Lifetime: 25
Auto: Ampera-e

mijn ervaring van ampera/volt naar I3 en terug

Bericht door gl640 »

de I3 heeft zowat 2 x de range en is ook als REv te krijgen.
mooi plastic carbon en aluminium dus geen roestbak en wat degelijker dan een americaan.

de test rit
stuur bleef steken in het midden je moest echt even zetje geven als je ging draaien, de auto kraakte ergens rechts voor tijdens het maken van een bocht.
hij was erg windgevoelig en qua wind ook echt niet stil , dat in tegen stelling tot de ampera/volt

na die rit terug in mijn ampera/volt..... wat een verschil. letterlijk van een winkelwagen naar een limousine zo groot verschil
ik wist gelijk dat de i3 eigenlijk daarom geen candidaat meer was...... maar toch 2 x de range.... mmmm
Laatst gewijzigd door gl640 op ma 18 apr 2016, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Gebruikersavatar
japio
Harde kern
Berichten: 3504
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: mijn ervaring van ampera/volt naar I3 en terug

Bericht door japio »

1800kg in beweging brengen veelal om een persoon te transporteren binnen een stedelijke omgeving is een eindige hobby. Wagentjes a la de Smart en de I3 piepen en kraken een beetje, maar zijn noodzakelijk om meer te kunnen doen met minder energie.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Woziak
Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: za 12 mar 2016, 21:53
km-stand: 525
Lifetime: 56
Auto: Ampera
Locatie: Breda

Re: mijn ervaring van ampera/volt naar I3 en terug

Bericht door Woziak »

En dat terwijl je in de meeste reviews leest dat de i3 toch wel BMW kwaliteit look en feel heeft en daarom meer mag kosten dan bijvoorbeeld de Leaf...

Ik vind het toch wel een mooi model, dus toch maar eens zelf een proefritje maken. :eh:
Gebruikersavatar
gl640
Harde kern
Berichten: 1472
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
km-stand: 24000
Lifetime: 25
Auto: Ampera-e

Re: mijn ervaring van ampera/volt naar I3 en terug

Bericht door gl640 »

heb nooit eerder bwm gereden dus weet niet wat die look en feel dan precies is.
je betaald natuurlij kook voor het merk bmw of nissan en metaal tegenover een met carbon versterkte geheel plastic geheel
dat kost ook wat meer.
plus de nissan heeft volgens mij geen auto discance cruise control en nog een paar dingen welke de bmw weer wat duurder maken.

hoe dan ook het is een winkel wagentje vergeleken met de ampera/volt

dat neemt niet weg dat ik er geen interesse in heb, uitgangspunt is verder in EV niet het comfort.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Plaats reactie