Ze zullen er vast wel uitkomen (een beetje optimist moet je zijn om Volt/Amperarijder te zijn en blijven)
Nieuw!
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: Nieuw!
Het probleem is in ieder geval ergens in de wereld bekend, kwam op een buitenlands forum (dacht USA) een melding uit maart 2015 tegen.
Ze zullen er vast wel uitkomen (een beetje optimist moet je zijn om Volt/Amperarijder te zijn en blijven)
Ze zullen er vast wel uitkomen (een beetje optimist moet je zijn om Volt/Amperarijder te zijn en blijven)
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
-
PeterB
- Bekende
- Berichten: 88
- Lid geworden op: di 17 mei 2016, 21:28
- km-stand: 80000
- Lifetime: 47
- Auto: Ampera
Re: Nieuw!
Ik kwam hem ook tegen inderdaad!NeufegliseThierry schreef:Het probleem is in ieder geval ergens in de wereld bekend, kwam op een buitenlands forum (dacht USA) een melding uit maart 2015 tegen.
Ze zullen er vast wel uitkomen (een beetje optimist moet je zijn om Volt/Amperarijder te zijn en blijven)
Ik vind het wel spannend zo
Vanmiddag langsgeweest. Ze zagen een aantal storingen, hebben deze gereset, de 12V accu gemeten en hebben een proefrit gemaakt. Alles leek in orde te zijn en er kwam geen melding. Toen ik wegreed en stand-by activeerde om op de motor verder te gaan, kwam de melding direct terug. De garage heeft aangegeven dat ze de Ampera dan verder moeten onderzoeken en dat ik hem een paar dagen kwijt ben. Ik ga volgende week (hoop ik) weer langs om mijn Ampera weg te brengen voor reparatie.
- Lillith
- Newbie
- Berichten: 8
- Lid geworden op: wo 13 mei 2015, 09:36
- km-stand: 54800
- Lifetime: 19
- Auto: Ampera
- Locatie: Diest (BE)
Re: Nieuw!
P0101 Is een probleem met de luchtmassameter of dat hij ergens 'valse' lucht naar binnenkrijgt.PeterB schreef:Ik was blij dat hij weer weg was, maar hij kwam weer terug. Ik moest de ANWB bellen omdat er een schroef in mijn band zat, dus meteen maar even de foutcode laten uitlezen. Hij kreeg het volgende:
P0101
$07E8
Incorrect signaal/signaal buiten bereik
MAF-circuit
Waarschijnlijk een sensor welk niet zo lekker werkt.
Luchtinlaatsysteem even nakijken.
GM-nummer van LMM: 13301682 (deze vind je in verschillende Opeltjes)
-
snowbordy
- Newbie
- Berichten: 16
- Lid geworden op: zo 17 mei 2015, 21:40
- km-stand: 0
- Lifetime: 1
- Auto: Ampera
- Locatie: Boutersem
Re: Nieuw!
ik heb mijn ampera nu een jaartje(occasie van 2012). Nog nooit een foutmelding gehadNeufegliseThierry schreef:Ze hebben bij je dealer toch wel een lijst met 20 meest voorkomende defecten/errors meegegeven toen je de auto kochtScheelt een hoop uitzoekwerk
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: Nieuw!
Koesteren zeg ik dan, want het kan veel en veel slechter...... 
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
- gl640
- Harde kern
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
- km-stand: 24000
- Lifetime: 25
- Auto: Ampera-e
Re: Nieuw!
ja vrij uniek
word straks een museum stuk! zou hem ook koesteren
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
-
PeterB
- Bekende
- Berichten: 88
- Lid geworden op: di 17 mei 2016, 21:28
- km-stand: 80000
- Lifetime: 47
- Auto: Ampera
Re: Nieuw!
Te vroeg gejuicht in mijn vorig bericht van 9 juni 2016
!
Een aantal gebeurtenissen/zaken die mij zijn opgevallen:
- Verwarming werkt niet of slurpt je accu leeg wanneer je elektrisch rijdt
- Ramen beslaan erg vaak (luchtontvochtiger is een wondermiddel)
- Motormanagementlampje ging een aantal keer branden, MAF-sensor vervangen
- Lager versnellingsbak kapot, onder coulance vervangen
- Kentekenverlichtinglampjes gestolen, gratis vervangen
- Op hogere snelheden duurt het even voordat de extra power "in kickt"
Ik heb hem sinds een paar weken weer ingeruild voor een Renault Megane Estate GT-Line. Dit vanwege de bijtelling die omhoog schiet voor mij in maart, wegenbelasting die hoger wordt en het feit dat ik straks weer elke dag 140+ KM moet rijden en slechts 1x per dag kan laden. De Renault Megane is dan voordeliger voor mij. Daarnaast heeft hij meer opties en niet de bovenstaande ongemakken.
Ik heb de Ampera in de korte tijd dat ik hem had met veel plezier gereden. Dat elektrisch rijden is heerlijk! Niet schakelen, lekker stil, snel optrekken en voordelig. Komt erbij dat ik de Ampera ook een mooie auto vindt.
De Renault Megane bevalt goed, maar soms heb ik toch even een dubbelgevoel en zou ik de Ampera (of de power daarvan) weer willen
. Ik ben benieuwd hoe de elektrische auto's zich zullen ontwikkelen en wat ik in de toekomst zal rijden. Ik blijf actief op dit forum, ik blijf het een interessante auto vinden.

Een aantal gebeurtenissen/zaken die mij zijn opgevallen:
- Verwarming werkt niet of slurpt je accu leeg wanneer je elektrisch rijdt
- Ramen beslaan erg vaak (luchtontvochtiger is een wondermiddel)
- Motormanagementlampje ging een aantal keer branden, MAF-sensor vervangen
- Lager versnellingsbak kapot, onder coulance vervangen
- Kentekenverlichtinglampjes gestolen, gratis vervangen
- Op hogere snelheden duurt het even voordat de extra power "in kickt"
Ik heb hem sinds een paar weken weer ingeruild voor een Renault Megane Estate GT-Line. Dit vanwege de bijtelling die omhoog schiet voor mij in maart, wegenbelasting die hoger wordt en het feit dat ik straks weer elke dag 140+ KM moet rijden en slechts 1x per dag kan laden. De Renault Megane is dan voordeliger voor mij. Daarnaast heeft hij meer opties en niet de bovenstaande ongemakken.
Ik heb de Ampera in de korte tijd dat ik hem had met veel plezier gereden. Dat elektrisch rijden is heerlijk! Niet schakelen, lekker stil, snel optrekken en voordelig. Komt erbij dat ik de Ampera ook een mooie auto vindt.
De Renault Megane bevalt goed, maar soms heb ik toch even een dubbelgevoel en zou ik de Ampera (of de power daarvan) weer willen

- HenryAmpera
- Harde kern
- Berichten: 1157
- Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 10:21
- km-stand: 220230
- Lifetime: 27
- Auto: anders
- Locatie: Deventer
Re: Nieuw!
1 ding snap ik even niet, je hebt het over bijtelling?? Maar deze Renault rijd je niet zakelijk?? (Volgens de rdw.)
Je reed de Ampera wel zakelijk?
Je reed de Ampera wel zakelijk?
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Nieuw!
Een eenmanszaak is geen rechtspersoon. Je kunt wel vanuit een eenmanszaak een auto aanschaffen, maar deze komt in de RDW-registratie op een persoon (jezelf) dus te staan. Dan staat dus de auto als privé geregistreerd bij RDW. Overigens kunnen leaseauto's ook op de naam van de berijder geregistreerd worden, zodat eventuele bekeuringen direct bij de bestuurder op de mat vallen. Die registratie zegt dus niet zoveel.HenryAmpera schreef:1 ding snap ik even niet, je hebt het over bijtelling?? Maar deze Renault rijd je niet zakelijk?? (Volgens de rdw.)
Je reed de Ampera wel zakelijk?
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
-
PeterB
- Bekende
- Berichten: 88
- Lid geworden op: di 17 mei 2016, 21:28
- km-stand: 80000
- Lifetime: 47
- Auto: Ampera
Re: Nieuw!
De Ampera zat in mijn holding. Die holding is nu een slapende holding geworden. De Renault heb ik inderdaad prive gekocht (ivm slapende holding).
De hoofdreden achter de verkoop van mijn Ampera is dat ik niet meer elke dag kan laden na mijn heenrit, tenzij ik elke dag in een dure parkeergarage ga staan. Ik heb de kosten van de parkeergarage en het rijden op de ICE vergeleken met de Megane. De Megane is dan voordeliger.
@Alex, dat wist ik niet, goed om te weten!
De hoofdreden achter de verkoop van mijn Ampera is dat ik niet meer elke dag kan laden na mijn heenrit, tenzij ik elke dag in een dure parkeergarage ga staan. Ik heb de kosten van de parkeergarage en het rijden op de ICE vergeleken met de Megane. De Megane is dan voordeliger.
@Alex, dat wist ik niet, goed om te weten!