Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
Gebruikersavatar
japio
Harde kern
Berichten: 3504
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016

Bericht door japio »

60kWh á 4% @Ivo, daar moet je het mee doen. Zelf wacht ik op een Nissan of een Koreaan met 40 tot 50kWh.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Gebruikersavatar
Ivo
Beheerder
Berichten: 2700
Lid geworden op: di 21 feb 2012, 22:27
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016

Bericht door Ivo »

japio schreef:60kWh á 4% @Ivo, daar moet je het mee doen. Zelf wacht ik op een Nissan of een Koreaan met 40 tot 50kWh.
Ik vind dat een hele nette capaciteit :ugeek:

Afbeelding
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Gebruikersavatar
NeufegliseThierry
Harde kern
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
km-stand: 195
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e
Locatie: Zoetermeer

Re: Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016

Bericht door NeufegliseThierry »

Het is zonder meer een hele nette capaciteit, ben wel benieuwd of we nu ontwikkelingen gaan waarnemen zoals vroeger met laptops: de ene is nog niet uit of de volgende biedt meer waar (prestaties) voor zijn geld of dezelfde waar maar dan tegen een lagere prijs.

Was mijn ervaring met de Ampera overall positief geweest dan had ik zonder meer voor de Ampera-E gegaan, denk dat het ook veel uit gaat maken waar de auto geproduceerd gaat worden. In Duitsland? Dan wil ik wel heroverwegen. Maar als íe uit de good old USA moet komen dan never nooit niet...
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Gebruikersavatar
HenryAmpera
Harde kern
Berichten: 1157
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 10:21
km-stand: 220230
Lifetime: 27
Auto: anders
Locatie: Deventer

Re: Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016

Bericht door HenryAmpera »

Dat laatste zal wel het geval zijn, net zoals met de Volt/Ampera.
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
Gebruikersavatar
japio
Harde kern
Berichten: 3504
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016

Bericht door japio »

De batterij is van LG en deze gaat dan ook langer mee dan de auto zelf...
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Gebruikersavatar
Alex
Sponsor
Berichten: 3333
Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016

Bericht door Alex »

In elk geval is de stoplichtsprint van de Volt/Ampera sneller. http://insideevs.com/chevrolet-bolt-slo ... -mph-volt/
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Gebruikersavatar
gl640
Harde kern
Berichten: 1472
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
km-stand: 24000
Lifetime: 25
Auto: Ampera-e

Re: Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016

Bericht door gl640 »

HenryAmpera schreef:Dat laatste zal wel het geval zijn, net zoals met de Volt/Ampera.
zal wel detroit zijn ja of zo.
maar wat ik intressant vind is dat de buffer is
ik lees 60kwh en 59 kwh bruikbaar? dat lijkt me een fout.
want dan gaan ze niet meer zo lang mee en is het puur om te kunnen zeggen dat ze het verste kunnen.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Gebruikersavatar
wseelde
Bekende
Berichten: 82
Lid geworden op: vr 15 nov 2013, 22:22
km-stand: 100000
Lifetime: 4
Auto: Ampera
Locatie: Eelde
Contacteer:

Re: Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016

Bericht door wseelde »

Het zou me niet verbazen dat je hem wel bijna helemaal leeg kan trekken (met de nodige waarschuwingen). Ik de praktijk zul je dit namelijk maar zelden doen, omdat je hem vaak al ruim voordat hij leeg is al weer aan de lader hangt. Dit in tegenstelling tot de huidige Ampera, die bij velen wel vrijwel elke keer "leeg" wordt getrokken. Dan is het ook belangrijker om een ruimere ondergrens te hanteren.

Het lijkt me wel onwaarschijnlijk dat je hem ook standaard helemaal vol zal laden, want dat zou een aanslag zijn op de levensduur van de accu. Maar wellicht krijg je de optie om dit, indien gewenst, af en toe te doen. Ik weet eigenlijk niet hoe andere volledige elektrische auto's dit doen.
Gebruikersavatar
gl640
Harde kern
Berichten: 1472
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
km-stand: 24000
Lifetime: 25
Auto: Ampera-e

Re: Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016

Bericht door gl640 »

de i3 laad op tot 97 %
wat mij ook slecht lijkt toch doen ze dat en leeg tot 10 %.... dus maar een buffer van 13 % of 2444 watt
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Plaats reactie