Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016
60kWh á 4% @Ivo, daar moet je het mee doen. Zelf wacht ik op een Nissan of een Koreaan met 40 tot 50kWh.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- Ivo
- Beheerder
- Berichten: 2700
- Lid geworden op: di 21 feb 2012, 22:27
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Auto: anders
- Locatie: Waalwijk
- Contacteer:
Re: Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016
Ik vind dat een hele nette capaciteitjapio schreef:60kWh á 4% @Ivo, daar moet je het mee doen. Zelf wacht ik op een Nissan of een Koreaan met 40 tot 50kWh.

Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016
Het is zonder meer een hele nette capaciteit, ben wel benieuwd of we nu ontwikkelingen gaan waarnemen zoals vroeger met laptops: de ene is nog niet uit of de volgende biedt meer waar (prestaties) voor zijn geld of dezelfde waar maar dan tegen een lagere prijs.
Was mijn ervaring met de Ampera overall positief geweest dan had ik zonder meer voor de Ampera-E gegaan, denk dat het ook veel uit gaat maken waar de auto geproduceerd gaat worden. In Duitsland? Dan wil ik wel heroverwegen. Maar als íe uit de good old USA moet komen dan never nooit niet...
Was mijn ervaring met de Ampera overall positief geweest dan had ik zonder meer voor de Ampera-E gegaan, denk dat het ook veel uit gaat maken waar de auto geproduceerd gaat worden. In Duitsland? Dan wil ik wel heroverwegen. Maar als íe uit de good old USA moet komen dan never nooit niet...
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
- HenryAmpera
- Harde kern
- Berichten: 1157
- Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 10:21
- km-stand: 220230
- Lifetime: 27
- Auto: anders
- Locatie: Deventer
Re: Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016
Dat laatste zal wel het geval zijn, net zoals met de Volt/Ampera.
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016
De batterij is van LG en deze gaat dan ook langer mee dan de auto zelf...
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016
In elk geval is de stoplichtsprint van de Volt/Ampera sneller. http://insideevs.com/chevrolet-bolt-slo ... -mph-volt/
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- gl640
- Harde kern
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
- km-stand: 24000
- Lifetime: 25
- Auto: Ampera-e
Re: Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016
zal wel detroit zijn ja of zo.HenryAmpera schreef:Dat laatste zal wel het geval zijn, net zoals met de Volt/Ampera.
maar wat ik intressant vind is dat de buffer is
ik lees 60kwh en 59 kwh bruikbaar? dat lijkt me een fout.
want dan gaan ze niet meer zo lang mee en is het puur om te kunnen zeggen dat ze het verste kunnen.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
- wseelde
- Bekende
- Berichten: 82
- Lid geworden op: vr 15 nov 2013, 22:22
- km-stand: 100000
- Lifetime: 4
- Auto: Ampera
- Locatie: Eelde
- Contacteer:
Re: Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016
Het zou me niet verbazen dat je hem wel bijna helemaal leeg kan trekken (met de nodige waarschuwingen). Ik de praktijk zul je dit namelijk maar zelden doen, omdat je hem vaak al ruim voordat hij leeg is al weer aan de lader hangt. Dit in tegenstelling tot de huidige Ampera, die bij velen wel vrijwel elke keer "leeg" wordt getrokken. Dan is het ook belangrijker om een ruimere ondergrens te hanteren.
Het lijkt me wel onwaarschijnlijk dat je hem ook standaard helemaal vol zal laden, want dat zou een aanslag zijn op de levensduur van de accu. Maar wellicht krijg je de optie om dit, indien gewenst, af en toe te doen. Ik weet eigenlijk niet hoe andere volledige elektrische auto's dit doen.
Het lijkt me wel onwaarschijnlijk dat je hem ook standaard helemaal vol zal laden, want dat zou een aanslag zijn op de levensduur van de accu. Maar wellicht krijg je de optie om dit, indien gewenst, af en toe te doen. Ik weet eigenlijk niet hoe andere volledige elektrische auto's dit doen.
- gl640
- Harde kern
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
- km-stand: 24000
- Lifetime: 25
- Auto: Ampera-e
Re: Introductie Opel Ampera-e in Parijs 2016
de i3 laad op tot 97 %
wat mij ook slecht lijkt toch doen ze dat en leeg tot 10 %.... dus maar een buffer van 13 % of 2444 watt
wat mij ook slecht lijkt toch doen ze dat en leeg tot 10 %.... dus maar een buffer van 13 % of 2444 watt
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.