jij gaat er vanuit dat deze buffer word gebruikt om de consument een rookgordijn voor te houden.. dat is erg speculatief.NeufegliseThierry schreef:Kleine nuancering is op zijn plaats: er zit een buffer in de accu van 6 KW (bruto 16 waarvan er 10 benut worden). Wanneer je de capaciteit echt ziet teruglopen, dan zal het daarna snel gaan. Het is alleen maar vanwege de grote buffer dat het lijkt alsof de accu niet snel achteruit gaat maar dat is dus gedeeltelijk een rookgordijn dat opgetrokken wordt door GM.gl640 schreef:accu loopt niet hard terug! waarom denken mensen dat toch steeds
Andere merken hebben op 24 KW een buffer van slechts 3 KW. Dan lijkt het alsof die accu's relatief snel teruglopen maar de degradatie zal bij een Leaf in de basis (bij (bijna) 100% EV gebruik vand e Ampera/Volt) niet slechter zijn bij gelijk gebruik.
meer fact is dat ze dit doen voor de levenduur van de accu
ze doen en deden dat ook bij de prius en een 14 jaar oude prius rijd nog steeds rond met de orginele accu.
en die buffer is niet zo heel groot
in % wel maar niet in bruikbare energie om een rookgordijn op te werpen.
nee dat is juist de techniek de men gebruikt om een accu langer te laten mee gaan en dat werkt dan ook goed.
dat een leaf rijder eerder ziet dat de accu terug loopt is omdat de accu verder op en vooral ontladen word.
probleem is dat zou men dat gedaan hebben bij de leaf - als voorbeeld dan - zou de auto nog minder kmrs op de accu gereden kunnen hebben en was de start niet zo geweldig geweest omdat de cosument dan zoiets had van kan ik maar zoveel km er mee rijden...