Het einde van de Volt
-
DrDavros
- Newbie
- Berichten: 26
- Lid geworden op: vr 31 aug 2018, 13:28
- km-stand: 117868
- Lifetime: 24
- Auto: Volt
Het einde van de Volt
Het is voorbij, GM heeft de productie van de Volt beëindigd. Wired heeft een mooi artikel over de geschiedenis en achtergronden.
https://www.wired.com/story/chevy-volt- ... l-history/
https://www.wired.com/story/chevy-volt- ... l-history/
Totale lifetime sinds 30 augustus 2013: 2,4.
Eigen lifetime sinds 5 oktober 2018: 1,1
Eigen lifetime sinds 5 oktober 2018: 1,1
-
sbogovac
- Harde kern
- Berichten: 509
- Lid geworden op: za 10 feb 2018, 20:30
- km-stand: 138578
- Lifetime: 18
- Auto: Ampera
Re: Het einde van de Volt
Jammer, ik vond'm erg mooi en als'ie hier leverbaar was geweest had'ie ook zeker op m'n shortlist gestaan als vervanger voor m'n huidige Ampera:


Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: Het einde van de Volt
Laat je vooral niet tegenhouden... In Duitsland staat er 1 met 2.600 km op de teller voor € 26.000,-- te koop.
https://www.autoscout24.nl/aanbod/chevr ... ?cldtidx=2
https://www.autoscout24.nl/aanbod/chevr ... ?cldtidx=2
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
-
HAL2001
- Stamgast
- Berichten: 257
- Lid geworden op: ma 02 apr 2018, 18:43
- km-stand: 166800
- Lifetime: 28
- Auto: Ampera
- Locatie: Zuiden van het land
Re: Het einde van de Volt
Grappig. Veel mooier dan de oude Volt.NeufegliseThierry schreef:Laat je vooral niet tegenhouden... In Duitsland staat er 1 met 2.600 km op de teller voor € 26.000,-- te koop.
https://www.autoscout24.nl/aanbod/chevr ... ?cldtidx=2
Ampereloos sinds 5 juli 2022
-
arno1982
- Newbie
- Berichten: 4
- Lid geworden op: wo 27 dec 2017, 20:20
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera
Re: Het einde van de Volt
Mooie auto, als je die importeert rijdt je wel echt iets aparts in Nederland.NeufegliseThierry schreef:Laat je vooral niet tegenhouden... In Duitsland staat er 1 met 2.600 km op de teller voor € 26.000,-- te koop.
https://www.autoscout24.nl/aanbod/chevr ... ?cldtidx=2
- Unit106
- Moderator
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo 22 feb 2012, 20:49
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: anders
- Locatie: Vlaardingen
Re: Het einde van de Volt
Importeer dan ook meteen een monteur en reserve onderdelen. Die ga je in Europa niet meer vinden...arno1982 schreef: Mooie auto, als je die importeert rijdt je wel echt iets aparts in Nederland.
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: Het einde van de Volt
Is ook niet nodig, zijn toch heel betrouwbare auto's die Chevrolets?Unit106 schreef:Importeer dan ook meteen een monteur en reserve onderdelen. Die ga je in Europa niet meer vinden...
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
-
sbogovac
- Harde kern
- Berichten: 509
- Lid geworden op: za 10 feb 2018, 20:30
- km-stand: 138578
- Lifetime: 18
- Auto: Ampera
Re: Het einde van de Volt
Precies de reden waarom ik import ook niet overweeg...Unit106 schreef:Importeer dan ook meteen een monteur en reserve onderdelen. Die ga je in Europa niet meer vinden...arno1982 schreef: Mooie auto, als je die importeert rijdt je wel echt iets aparts in Nederland.
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: Het einde van de Volt
Ja en Nee.
Ik snap de overweging om er niet voor te gaan maar er zijn wel meer mensen in NL die met een USA auto rijden waarvan er maar een paar in NL rondrijden. Zo heeft mijn vader ooit een Mercury Monarch gereden waarvan er maar 4 in Europa rondreden. Soms hadden we wat langer een leenauto maar dat was het dan wel. Onderdelen kunnen overnacht ingevlogen worden en diagnose is tegenwoordig vaak een fluitje van een cent met uitleesapparatuur.
Als het je echt wat lijkt hoef je je dus niet door praktische zaken als "waar haal ik een onderdeel vandaan" druk te maken.
Ik snap de overweging om er niet voor te gaan maar er zijn wel meer mensen in NL die met een USA auto rijden waarvan er maar een paar in NL rondrijden. Zo heeft mijn vader ooit een Mercury Monarch gereden waarvan er maar 4 in Europa rondreden. Soms hadden we wat langer een leenauto maar dat was het dan wel. Onderdelen kunnen overnacht ingevlogen worden en diagnose is tegenwoordig vaak een fluitje van een cent met uitleesapparatuur.
Als het je echt wat lijkt hoef je je dus niet door praktische zaken als "waar haal ik een onderdeel vandaan" druk te maken.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
-
sbogovac
- Harde kern
- Berichten: 509
- Lid geworden op: za 10 feb 2018, 20:30
- km-stand: 138578
- Lifetime: 18
- Auto: Ampera
Re: Het einde van de Volt
Ik maak me zelf meer druk over zaken als "wie gaat dat onderdeel voor mij vervangen"?NeufegliseThierry schreef:Ja en Nee.
Ik snap de overweging om er niet voor te gaan maar er zijn wel meer mensen in NL die met een USA auto rijden waarvan er maar een paar in NL rondrijden. Zo heeft mijn vader ooit een Mercury Monarch gereden waarvan er maar 4 in Europa rondreden. Soms hadden we wat langer een leenauto maar dat was het dan wel. Onderdelen kunnen overnacht ingevlogen worden en diagnose is tegenwoordig vaak een fluitje van een cent met uitleesapparatuur.
Als het je echt wat lijkt hoef je je dus niet door praktische zaken als "waar haal ik een onderdeel vandaan" druk te maken.
Momenteel heb ik een probleem met de temperatuursensor van mijn Elektrische Motorfiets, en het onderdeel zelf is prima te sourcen inderdaad. Maar de dichtstbijzijnde monteur met genoeg kennis van zaken die ik vertrouw om het onderdeel ook daadwerkelijk te vervangen zit ruim 100 km. van mijn woonplaats vandaan... "handig" is anders. En voor mijn motorfiets vind ik dat nog niet zo erg, maar van mijn auto ben ik toch iets afhankelijker...
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.