Van Caprice Classic tot Volt

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats reactie
Caprice
Newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: do 12 jul 2012, 15:13
km-stand: 67000
Lifetime: 25
Auto: Ampera-e
Locatie: Voorschoten

Van Caprice Classic tot Volt

Bericht door Caprice »

Dag allen,

In mijn studententijd ben ik ooit begonnen met een Chevy Caprice Classic.
Daarna heb ik 9 Saabs versleten, in allerlei gedaanten. Momenteel rijden wij 2 Aero's.
Vorig jaar maart heb ik - vertrouwend op de kunsten van Victor Muller - een gloednieuwe 9-5 Estate besteld, maar die zal helaas nooit meer van de band lopen.
Nu sta ik op het punt terug te keren naar waar het begon, dus bij Chevrolet.
Het zal zeer waarschijnlijk een witte Volt worden, voortgedreven door elektriciteit van zojuist aangeschafte zonnepanelen.
Ik ben heel benieuwd!

Groet, Willem
Gebruikersavatar
boeuf
Harde kern
Berichten: 516
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 17:04
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: anders
Locatie: Leiden

Re: Van Caprice Classic tot Volt

Bericht door boeuf »

Dat lijkt me een uitstekende keuze :thumbup:
Welkom..!
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
Caprice
Newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: do 12 jul 2012, 15:13
km-stand: 67000
Lifetime: 25
Auto: Ampera-e
Locatie: Voorschoten

Re: Van Caprice Classic tot Volt

Bericht door Caprice »

Misschien kan ik jouw modificaties een keer komen bekijken, ik woon namelijk een dorp verder (maar mag je nog geen pb versturen van deze website).
Caprice
Newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: do 12 jul 2012, 15:13
km-stand: 67000
Lifetime: 25
Auto: Ampera-e
Locatie: Voorschoten

Re: Van Caprice Classic tot Volt

Bericht door Caprice »

Eind volgende week arriveert mijn witte Chevy Volt, die aan een gewoon buitenstopcontact zal worden gekoppeld (wel een extra groep laten plaatsen). Een week later arriveren de zonnepaneeltjes, dus dan hoop ik redelijk CO2 neutraal rond te gaan rijden. De grijze plastic delen aan de onderzijde worden gespoten in de kleur van de lak, zoals bij de Ampera. Ook de achterklep verwisselt van kleur, volgens de specificaties van MY'13. Het eindresultaat moet gaan lijken op bijgaand model: http://www.carros.nl/autonieuws/31497-c ... voor-nypd/ (zonder de toeters en bellen, uiteraard...). Foto's volgen na ontvangst!
Gebruikersavatar
boeuf
Harde kern
Berichten: 516
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 17:04
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: anders
Locatie: Leiden

Re: Van Caprice Classic tot Volt

Bericht door boeuf »

Interessante mods, heb op het gm-volt forum wel eens iets soortgelijks (een volledig witte) gezien, of blijft het dak wel zwart? En doe je nog wat met de velgen? Ben benieuwd, sterkte met die week wachten ;)
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
Gebruikersavatar
LightningBlue
Vaste klant
Berichten: 235
Lid geworden op: di 01 mei 2012, 00:26
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt
Locatie: Tiel

Re: Van Caprice Classic tot Volt

Bericht door LightningBlue »

Caprice schreef:Het eindresultaat moet gaan lijken op bijgaand model: http://www.carros.nl/autonieuws/31497-c ... voor-nypd/
Lijkt me overigens wel cool als we vanaf nu NYPD politieseries gaan krijgen met dwars uitbrekende Police Volts in pursuit...

Oh ja, welkom hier! alhoewel lid wordend van de geplaagde minderheid hier...

Han
Why, this car is automatic
it's systamatic, it's hydromatic
Why, it's blue lighting! (blue lightning!)
Go, go, go, go, go, go, go, go, go, go
Caprice
Newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: do 12 jul 2012, 15:13
km-stand: 67000
Lifetime: 25
Auto: Ampera-e
Locatie: Voorschoten

Re: Van Caprice Classic tot Volt

Bericht door Caprice »

@LightningBlue:

Gelukkig zijn de Voltrijders op globaal niveau in de meerderheid! Gelezen op wikipedia: tot en met juli was Nederland na de VS de grootste afzetmarkt voor de Ampera en de Volt. We hebben het dan nog steeds over beperkte aantallen:
“As of July 2012, the Volt and the Ampera have sold together around 23,000 units worldwide, with the U.S. as the top selling market with 18,663 Volts delivered, followed by the Netherlands with 1,484 Amperas and 126 Volts sold.”

@Boeuf:

Ik laat de standaard velgen er voorlopig even op zitten, dus zonder glim of zwart. Eerst even kijken of het bevalt. Het open dakje is (helaas) van de wensenlijst gevallen (zie het betreffende topic).
Plaats reactie