Wedstrijd met een dikke bak
- boeuf
- Harde kern
- Berichten: 516
- Lid geworden op: di 15 mei 2012, 17:04
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: anders
- Locatie: Leiden
Re: Wedstrijd met een dikke bak
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
- franc
- Stamgast
- Berichten: 325
- Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 11:27
- km-stand: 136000
- Lifetime: 48
- Auto: Ampera
- Locatie: Heerlen
Re: Wedstrijd met een dikke bak
Door de stilte is de acceleratie des te meer verassend.lammersma schreef:Vandaag een Porche Panamera het nakijken gegeven.
Het geheim:
- altijd de sport stand aan (kan dat standaard aangezet?)
- de 'versnelling' in de 'L'
- gas tot de vloer intrappen
...
Overigens maakt de versnelling 'L' niets uit voor de acceleratie en als je toch het gaspedaal tot de vloer intrapt, dan maakt ook de sportstand niet uit. 'Plankgas' is zowel in Normaal als Sport 100% van het vermogen.
-Franc
Cyber Grey Ampera (april 2012)
- boeuf
- Harde kern
- Berichten: 516
- Lid geworden op: di 15 mei 2012, 17:04
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: anders
- Locatie: Leiden
Re: Wedstrijd met een dikke bak
Toch schijnt de snelste accelleratietijd geklokt te kunnen worden in Sport modus mèt de Range Extender..?franc schreef:Overigens maakt de versnelling 'L' niets uit voor de acceleratie en als je toch het gaspedaal tot de vloer intrapt, dan maakt ook de sportstand niet uit. 'Plankgas' is zowel in Normaal als Sport 100% van het vermogen.
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
- franc
- Stamgast
- Berichten: 325
- Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 11:27
- km-stand: 136000
- Lifetime: 48
- Auto: Ampera
- Locatie: Heerlen
Re: Wedstrijd met een dikke bak
Bij een acceleratie van langer dan 10 seconden heb je inderdaad met de range extender erbij iets meer vermogen. Na 10 seconden vol vermogen wordt de maximale stroom uit de accu ietsje teruggeschroefd en als de range extender bij staat dan kan die dat opvangen. Maar dan zit je al boven de 100 km/h. Wel iets meer dan een gewoon stoplicht sprintje. Overigens staat dit nog steeds los van Sport of Normaal mode.
-Franc
-Franc
Cyber Grey Ampera (april 2012)
-
Ampera1
- Stamgast
- Berichten: 369
- Lid geworden op: wo 22 feb 2012, 19:01
- km-stand: 56000
- Lifetime: 38
- Auto: Ampera
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Re: Wedstrijd met een dikke bak
Je had het gas niet los hoeven te laten hoor... Na 20 meter komt hij je sowieso voorbij.lammersma schreef:Vandaag een Porche Panamera het nakijken gegeven.
Het geheim:
- altijd de sport stand aan (kan dat standaard aangezet?)
- de 'versnelling' in de 'L'
- gas tot de vloer intrappen
- nonchalant kijken
- na een paar meter acuut het gas los. De Porche schiet je voorbij. Trek echter het meest heilige gezicht dat je kunt. Incasseer het gemaakte punt en win op karakter.
Blijft lachen....
Ampera: Amper verbruik
-
lammersma
- Newbie
- Berichten: 39
- Lid geworden op: di 15 mei 2012, 15:00
- km-stand: 75000
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
Re: Wedstrijd met een dikke bak
IK weet het, ik hoef het gas niet los te laten en ook de L modus doet niet ter zake. Maar de terugval in versnelling door de L maakt het statement groter. "ik hoef niet sneller te rijden.", beetje roomser dan de paus effect....
Echter, ik lees het wel vaker. De range extender icm de sport stand. Hoe???
Bij mij is het 'normaal' (onzin stand), 'sport' (top!), 'berg' of 'stand by'. EN dus niet 'sport' en 'stand by'
Echter, ik lees het wel vaker. De range extender icm de sport stand. Hoe???
Bij mij is het 'normaal' (onzin stand), 'sport' (top!), 'berg' of 'stand by'. EN dus niet 'sport' en 'stand by'
't Is een Ampera, geen Opel...
- Marcel
- Stamgast
- Berichten: 415
- Lid geworden op: za 14 apr 2012, 14:02
- km-stand: 70000
- Lifetime: 21
- Auto: Ampera
- Locatie: Assendelft
Re: Wedstrijd met een dikke bak
Ik denk als de accu leeg is
Nooit aan de hand gehad, maar mischien gaat het dan wel.
Nooit aan de hand gehad, maar mischien gaat het dan wel.
Ampera Sovereign Silver met navi/camera/alarm, Pilot 5000k Xenon, 19" en Pod-Point.
Voeding : 25 zonnepanelen goed voor 6250Wp
Voeding : 25 zonnepanelen goed voor 6250Wp
-
Jonkheer
- Bekende
- Berichten: 53
- Lid geworden op: di 27 mar 2012, 09:52
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
Re: Wedstrijd met een dikke bak
Ik ben wel teleurgesteld in de acceleratie bij hogere snelheden, bv. bij het inhalen. Ik heb meermaals moeten merken dat ik (met schaamrood op de wangen) een modale diesel niet of amper kan bijhouden pakweg boven de 100km/u. Van nul af tot de 100 is de Ampera natuurlijk dik in orde. Bij lege batterij en ICE in werking merk je wel dat het accelereren boven de 100km/u iets beter gaat.
Ik denk wel dat dit normaal is gezien de koppel- en vermogencurve bij een hoog toerental van de elektromotor.
Ik denk wel dat dit normaal is gezien de koppel- en vermogencurve bij een hoog toerental van de elektromotor.
- shumway
- Harde kern
- Berichten: 921
- Lid geworden op: do 13 sep 2012, 10:41
- km-stand: 73500
- Lifetime: 28
- Auto: Ampera-e
Re: Wedstrijd met een dikke bak
Ik heb een proefrit gemaakt met de auto, waarbij ook een stukje snelweg, dan merk je direct dat het boven de 100 niet veel meer is. Daar krijg je een enorme rust voor terug.
Ofwel een keuze die je vooraf kon maken.
Ofwel een keuze die je vooraf kon maken.
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon
Voltec SPX Pilot Xenon
- Poul
- Moderator
- Berichten: 2079
- Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 21:15
- km-stand: 195000
- Lifetime: 29
- Auto: geen
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Wedstrijd met een dikke bak
Gaat het in de sport stand niet beter?
Poul
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. 