Volt in Veghel

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats reactie
10us
Newbie
km-stand: 12000
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Volt in Veghel

Bericht door 10us »

Hey,

Ik heb op 30 juli mijn (lease-)Volt opgehaald bij de dealer in Eindhoven. Rijden bevalt super!

Nu alleen nog wat vaker elektrisch rijden... Oplaadpaal thuis wordt eind december geplaatst (na 9 maanden), laadpaal op de zaak is er nog niet en de laadkabel en -pas was de leasemaatschappij vergeten te bestellen. Nog wel de maatschappij die nu veel reclame maakt voor elektrisch rijden :? . Dus nu nog vooral op benzine rondtoeren.

Hebben jullie ook zoveel problemen gehad om laadfaciliteit(en) te regelen?

Groeten, Martijn
Chevrolet Volt | Cyber Gray | EV-Box 9598
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Re: Volt in Veghel

Bericht door Poul »

10us schreef: Hebben jullie ook zoveel problemen gehad om laadfaciliteit(en) te regelen?
Komt mij wel een beetje herkenbaar voor. Ik heb er behoorlijk achteraan moeten bellen/mailen om de laadpaal thuis na drie maanden te hebben. En dat is dan nog een voorlopig exemplaar. Inmiddels ben ik twee maanden verder en krijg ik nog niet het gevoel dat het definitieve exemplaar op korte termijn geplaatst gaat worden :( . Op mijn werk is wel een goede laadmogelijkheid, maar dat is op het gewone bedrijfsparkeerterrein. Aangezien daar (nog steeds) geen markering is aangebracht dat het om een laadplaats voor een elektrische auto gaat, moet ik er 's ochtends wel voor negen uur staan, want anders is het parkeerterrein gewoon vol. En ik heb niet het idee dat het alternatief om op een directieparkeerplaats te gaan staan op prijs zal worden gesteld ;) (hoewel dat misschien de snelste manier is om die gereserveerde plaats voor electrische auto's te bewerkstelligen).
Het laadpasje moest ik ook nog achteraan. De leasemaatschappij was vergeten door te geven dat het om een gecombineerde laad- en tankpas ging.

Maar jouw geduld om negen maanden te moeten wachten op een laadpaal thuis, vind ik wel bewonderenswaardig. :thumbup:

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
volt-NL
Stamgast
km-stand: 20000
Auto: Ampera-e

Bericht door volt-NL »

Een Volt in de buurt, leuk! Welkom.

Ik heb ook nog geen laad mogelijkheid thuis, zelfs nog geen kantoor (wordt aan gewerkt) laat staan een laad paal op het werk. Maar in Eindhoven zijn vele palen. En de New Motion pas was na 1 dag binnen (privé aangevraagd). Dus ik heb regelmatig een volle accu.

Paul
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt
boeuf
Harde kern
km-stand: 0
Auto: anders

Bericht door boeuf »

Versterking van het Volt quotum is altijd welkom :thumbup: :wave:

Mijn leasemij heeft ook lopen stumperen met gecombineerde laadpas. Kreeg eerst een tankpas terwijl er al een combi was aangevraagd. Toen ik de gewone wilde gebruiken bleek-ie geblokkeerd omdat de nieuwe op de post zat :wtf:

Overigens werd ik er wel op gewezen dat bij een Volt geen kabel zit, dat viel weer mee. Maar die was al bij de bestelling van het thuislaadpunt opgenomen. Die is op eigen terrein geplaatst, dus dat was geen probleem.

Hopelijk kun je voorlopig op een normaal stopcontact laden, want elektrisch rijdt toch het lekkerste..! :ugeek:
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
10us
Newbie
km-stand: 12000
Auto: Bolt

Bericht door 10us »

Hey,

Jaja, inmiddels heb ik de laadpas en laadkabel binnen, dus kan ik bij de oplaadpaal in de buurt van kantoor laden; scheelt al weer.

Vanmiddag voor het eerst sinds (te) lange tijd elektisch naar huis!
Chevrolet Volt | Cyber Gray | EV-Box 9598
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

Als je een paal via e-laad aanvraagt, hangt het van je gemeente af wanneer ze het verkeersbesluit nemen. Het loont de moeite om in de pijp te blazen bij e-laad en je gemeente. Vergeet de wethouder milieu niet.

Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Plaats reactie