Laadvergoeding privé-laadpalen

Alles over lease kosten, bijtelling (!), investeren, afschrijven, subsidies zoals MIA en Vamil, BTW enz.
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Laadvergoeding privé-laadpalen

Bericht door Poul »

Nu een beetje duidelijk begint te worden wat aan laadkosten door TNM in rekening wordt gebracht, ben ik onderhand ook wel nieuwsgierig naar wat door TNM/EV-Box/etc. aan laadvergoeding op de rekening wordt bijgeschreven (en wordt verantwoord). Met name van belang voor leaserijders met volledige brandstof/elecriciteitsvergoeding (bijv. MTC) die thuis een laadpaal hebben staan en de auto dus (nog) 'op eigen kosten' opladen.
Dat zou toch onderhand ook wel eens duidelijk mogen worden. Inmiddels heb ik zelf al een dikke EUR 300 aan stroom in die auto gepompt en heb daarvan nog niets teruggezien :cry: .
Of heeft iemand al centjes van één van deze partijen ontvangen?

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
mc_alistair
Moderator
km-stand: 86000
Lifetime: 38
Auto: Ampera
Contacteer:

Re: Laadvergoeding privé-laadpalen

Bericht door mc_alistair »

Bij mij gaat eind deze maand een factuur van 400+ naar mijn werkgever. Is al goedgekeurd door administratie bureau.
Ik denk dat ik de kosten van de laadpaal en installatie materiaal ook maar meteen indien. Dus dat wordt dan bijna 1k aan declaraties :D
Cyber Gray - Full Option + SPX Voltec Thuislader
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Bericht door Poul »

mc_alistair schreef:Bij mij gaat eind deze maand een factuur van 400+ naar mijn werkgever. Is al goedgekeurd door administratie bureau.
Ik denk dat ik de kosten van de laadpaal en installatie materiaal ook maar meteen indien. Dus dat wordt dan bijna 1k aan declaraties :D
Dat wordt dan een gezellige kerst met leuke pakjes onder de boom :lol: . Het is in ieder geval een mooi spaarpotje. :D

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
boeuf
Harde kern
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: anders

Bericht door boeuf »

Poul schreef:Met name van belang voor leaserijders met volledige brandstof/elecriciteitsvergoeding (bijv. MTC) die thuis een laadpaal hebben staan en de auto dus (nog) 'op eigen kosten' opladen.
Ik heb thuis een laadpunt zonder paspoespas maar met kWh meter, dus voor mij een kwestie van periodiek declareren richting werkgever zoals mc_alistair dat doet.

De koppeling van TNM en MTC is inderdaad iets waar ik al maanden in geïnteresseerd ben. Op de love to load site kan ik laadacties met de MTC pas op openbare loloo's terugvinden (alhoewel, acties aan de zelfde paal staan er soms niet in, soms dubbel), maar op de MTC driver display heb ik nog nooit een declaratie van TNM --> MTC --> werkgever teruggezien. Laat staan dat iemand die wèl thuis gecompenseerd moet worden (werkgever --> MTC --> TNM --> leaserijder) dat kunstje al eens geflikt heeft kunnen zien... :eh:

Ben erg benieuwd wanneer iemand voor het eerst de theorie praktijk zal zien worden :!:
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
shumway
Harde kern
km-stand: 73500
Lifetime: 28
Auto: Ampera-e

Bericht door shumway »

Ik volg het nog steeds niet,

Je koopt een spx oid, legt een kabeltje naar buiten uit de meterkast, zet er een metertje op en een keer per periode dien je de kwh's in bij je werkgever, geen pasjes geen gedoe, geen administratieve rompslomp.

Op het werk een schuko en klaar.
(niks gedoe met verrekenen ed)

En het verhaal met gratis laadpalen bij de Ampera prik je ook zo doorheen, uiteindelijk moet TNM ook winst maken dus iemand gaat dat betalen met een winstpremie.

Waarom zou je het duurder en ingewikkelder maken?

Om mooie administratieve overzichten te krijgen die weer in een boekhouding kunnen en je achteraf kunt bepalen of je gearvald hebt ja of nee.
Laatst gewijzigd door shumway op di 11 dec 2012, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon
boeuf
Harde kern
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: anders

Bericht door boeuf »

shumway schreef:Ik volg het nog steeds niet
Da's duidelijk..! :lol: ;) :P
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
Odiebla

Bericht door Odiebla »

shumway schreef:Ik volg het nog steeds niet,
Je koopt een spx oid, legt een kabeltje naar buiten uit de meterkast, zet er een metertje op en een keer per periode dien je de kwh's in bij je werkgever, geen pasjes geen gedoe, geen administratieve rompslomp.
Was de wereld maar zo simpel. Declaraties moeten aan voorwaarden voldoen, een van de voorwaarden is dat er een papertrail is dat te herleiden is tot een uitgave die door jou gedaan is. Een benzinebonnetje is een voorbeeld ervan: op de bon staat datum, tijd en jouw rekeningnummer. De kans is dus vrijwel 0 dat het een bonnetje van familie of vrienden is.

Voor electra is het heel erg lastig om te bewijzen of een kWh nou naar je Ampera is gegaan of naar je koelkast. Leuk, een tussenmeter, maar het zegt niets. Er is geen papertrail en al helemaal geen bewijs dat jij op die groep niet stiekum ook je vriezer hebt aangesloten. Met een Lolo ligt dat heel anders: het registreert precies welke pas langs is geweest, van hoe laat tot hoe laat en in principe kan je op een Lolo alleen een EV aansluiten.

Ik heb hele gesprekken met de belastingdienst hierover gehad en die kwamen tot de conclusie dat men het ook niet wist en dat we de inspecteur maar moesten vragen om een sluitend antwoord. Ook onze CFO was er nog niet uit wat nu wel en niet kon. De Lolo is op dit moment een van de betere keuzes omdat het de meeste borging geeft dat de gedeclareerde kosten ook echt gebruikt zijn voor je auto.

Fijner was het geweest als de Ampera een laadoverzicht kon produceren met datum, tijd en verbruik aan de inlet. Een keer per maand een export maken naar USB stick en klaar is klara :)
shumway
Harde kern
km-stand: 73500
Lifetime: 28

Bericht door shumway »

Nu ben ik een aantal C's in 1 :lol:

Dus daar zit het probeem niet.

Bij de Belastingdienst geld ook nog zo iets als aannemelijk maken.
Als ik op jaarbasis met metertje 3000 kwh declareer is dat redelijk aannemelijk.

Gaat een inspecteur wel in mee.
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon
Odiebla

Bericht door Odiebla »

Ik wens je wijsheid en sterkte toe :)
JacTheFlap
Bekende
km-stand: 25500
Lifetime: 18

Bericht door JacTheFlap »

In de wandlader zit een KWh meter, en daarmee is het dus hard te maken dat je hiermee de auto oplaad.
Aangezien de koelkast etc hier niet op kan ;)

Kan me niet voorstellen dat dit niet afdoende is.
Chevy Volt LTZ Cyber Grey inclusief snelle ventielen
Plaats reactie