Nieuwe? Amperarijder

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats reactie
Rob79
Newbie
km-stand: 66200
Lifetime: 5
Auto: Ampera

Nieuwe? Amperarijder

Bericht door Rob79 »

Hallo allemaal,

Sinds afgelopen vrijdag de 29e november ben ik ook (eindelijk) de trotse bezitter van een Ampera, kleur Silver Topaz.
Over de auto nog niets te klagen, maar over de dealer...
Weet niet of onderstaande gebruikelijk is, maar ik vind sommige zaken toch een vreemd smaakje hebben:
1. Geen bloemen o.i.d. bij aflevering
2. Niet gepoetst (ramen vettig, interieur plakt, buitenkant alsof hij al een week heeft buiten gestaan)
3. Benzinetank voor nog geen kwart gevuld (ik weet dat we in principe stroom gebruiken :angel: )
4. Accessoires na 8 weken nog steeds niet aanwezig
5. Lakstift niet aanwezig
6. Er staan 2 telefoons gekoppeld met naam die ik helemaal niet ken
7. Kilometerstand bij aflevering was 15 km

En tot overmaat van ramp zie ik thuis op het zwarte van de "boemerang" een kras van ruim 10 cm.

Hebben jullie ook dergelijke ervaringen?

Overigens op mijn opmerking dat ik vond dat ze de auto ook wel eens hadden mogen poetsen kreeg ik het antwoord dat het lag aan diegene die de auto afleverde en dat zij daar als dealer geen invloed op hadden... Pardon? Jullie leveren toch de auto en zijn toch de verkopende partij? Kreeg de sleutel overhandigd en de deur werd me opengehouden.

Ga maandag toch maar eens even terug want ik krijg sterk de indruk dat ik niet de nieuwe auto heb gekregen die ik wel betaald heb.
Iemand dezelfde ervaringen?

Groeten Robert
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Re: Nieuwe? Amperarijder

Bericht door Poul »

Een mede forumlid had slechte ervaringen met zijn dealer na een 30.000km-beurt. Is het soms dezelfde?
Een bloemetje oid moet natuurlijk niet, maar het geeft wel sjeu aan het feestelijke moment dat het in ontvangst nemen van een auto is (of moet zijn). De lakstift krijg je een tegoedbon voor, de tank moet vol zitten (kijk maar na wat er in de afleveringskosten is opgenomen), de kras hoort natuurlijk niet en uiteraard moet de auto schoon en netjes worden opgeleverd. Terecht dat je terug gaat.

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Je gekoppelde telefoons wijzen volgens mij op het feit dat de auto minimaal een tijdje in de showroom heeft gestaan. Of, errger nog, als demo is gebruikt. Niet accepteren, direct ermee terug en openheid van zaken vragen. Sommige mensen snappen helaas niet hoe dat allemaal werkt met "klant is koning" e.d. :silent:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Contacteer:

Bericht door japio »

Je kocht toch een NIEUWE auto? Die hoort schoon & schadevrij te zijn en te glimmen... geen punt van discussie.
Gekoppelde telefoons kunnen 1001 redenen hebben, het is niet netjes en een punt (je) -30 seconden en je bent er vanaf-
De volle tank staat al dan niet bij het opleverpakket, evenals de lakstift.

Bij mij stond er (in overleg) 70 kilometer op de teller in verband met een logistiek probleempje, de 15 kilometer is bij jou in ieder geval niet gebruikt om te tanken :lol:
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Plaats reactie